andesam Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Sitter på lan, men når jeg prøver å skru på dataen så vil ikke windows starte opp. Isteden kommer det opp noe "NU BRUB versjon 0,95" der windows vanligvis hadde starta. Har linux (fedora 3) installert, det har kanskje noe med det å gjøre? Men jeg har formatert og sletta alle partisjonene som det var linux på. Virker som om det er noe galt med partisjoneringen... men jeg er ikke sikker Noen som vet hva jeg må gjøre for å fikse det? Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Ja, det kommer nok fra fedora. (GRUB = Grand Unified Bootloader) få tak i en windows-cd, start den opp, velg "repair/reparer" første gang den spør om noe sånt, når du så har logga inn på dos-prompten skriver du fixboot og fixmbr (si ja til alle spørsmål der), så er du kvitt GRUB Lenke til kommentar
meastp Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 eller oppstartsdiskett: fdisk /mbr har hatt samme problemet selv... det man lærer av Lenke til kommentar
andesam Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Ja, det kommer nok fra fedora. (GRUB = Grand Unified Bootloader)få tak i en windows-cd, start den opp, velg "repair/reparer" første gang den spør om noe sånt, når du så har logga inn på dos-prompten skriver du fixboot og fixmbr (si ja til alle spørsmål der), så er du kvitt GRUB gjorde som du sa. Nå redda du kvelden . takker! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå