dan1el Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Nå har jeg vært skråsikker på å kjøpe D70 i lang tid, men så kom denne 350D å ødela alt Problemet er egentlig at D70 begynner å dra på åra, og at man må kjøpe ekstra objektiv til 350D i og med at 18-55mm er litt skrøpelig (har jeg hørt). 350D er jo også mye finere å se på. Jeg vet selvsagt at ingen tester er gjort, men er det noe signifikant ut i fra spesefikasjonene eller noe sånt? Endret 18. februar 2005 av dan1el Lenke til kommentar
pbns1979 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Litt drøyt å si at D70 begynner å dra på åra enda vel, det har knapt vært på markedet i et år. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Okei, da. Det var jo en killer når det kom Endret 18. februar 2005 av dan1el Lenke til kommentar
PGylder Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg kjøpte mitt D70 nå i januar og angrer ikke et sekund, selv om det kommer noe nytt i denne klassen. Etter det jeg har lest er 350D en god del mindre å holde i, noe som kansje kan gå utover stabiliteten. Har du lest denne? Det imponerte ikke meg i forhold til D70. Mvh. Per Lenke til kommentar
coban Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Såvidt jeg har forstått så har 350d en CMOS brikke istedet for en CCD- dette er vel en av grunnene til at de har fått noen ekstra megapixel tenker jeg- sammtidig som prisen har gått ned. Spørs om denne klarer å hamle opp med D70- selv tviler jeg på det. Lenke til kommentar
sverreb Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Såvidt jeg har forstått så har 350d en CMOS brikke istedet for en CCD- dette er vel en av grunnene til at de har fått noen ekstra megapixel tenker jeg- sammtidig som prisen har gått ned. Spørs om denne klarer å hamle opp med D70- selv tviler jeg på det. Canon har da brukt CMOS sensorer lenge de. Grunnen til å benytte en CMOS sensor er, som den alltid har vært, at den er billigere. CCD krever spesielle prosesstrinn for å produsere (Opp til 4 PolySi lag), men CMOS kan produseres på standard logikkprosesser (Med noen ekstra topplag for fargefilter og mikrolinser). Lenke til kommentar
TwisterX Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg tror ikke det hersker mye tvil om at 350 er et bedre kamera enn D70. Det gjenstår selvsagt å se etter at 350 har blitt testet grundig, men jeg blir iallefall overrasket om ikke det skulle vise seg at 350'en er på linje med 20D bildemessig. For min egen del så hadde jeg istedet for å vurdere en D70 faktisk snudd meg mot Olympus! Hvis du ser på de siste objektivene de har kommet med så ser det helt rått ut. http://www.dpreview.com/news/0502/05021712...new43lenses.asp Nå dekker de 28-200mm med f2.0 flatt over hele linja! Det er det ingen andre SLR'er som kan tilby. Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det som jeg anser som et stort minus med Olympus er den ekstreme cropfaktoren. Det er faktisk ikke mulig å få skikkelig vidvinkel eller fisheye til kameraet! Dumt. Størrelsen på 350 er et minus synes jeg. Liker å ha litt å holde i. Hvis de blir for små, blir det ofte vanskelig å holde stødig osv. Lenke til kommentar
TwisterX Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvis du leser den siste pressemeldingen jeg linket til så ser du at Olympus lanserer et 7-14 f4.0 objektiv. Hvilket betyr 14-28 i 35mm format. Det er iallefall i mine øyne skikkelig vidvinkel... Vekt er selvfølgelig en smaksak, men husk at totalvekten avhenger av objektivet også. Setter du på f.eks et Canon 24-70 2.8L som veier ca 1kg så har du nok vekt til at det blir stabilt. Det som ofte betyr like mye er balansen mellom kamera og objektiv. De færreste objektivene veier så mye som 1kg så de 540 gram som EOS 350 veier burde kunne skape grei balanse med de fleste normale objektiv. Når det gjelder størrelse så kan du jo lese hva Phil på dpreview mener om 350'en: "Despite the smaller hand grip the EOS 350D is still comfortable to hold and actually feels a little more stable because of the matte finish to the plastic. The more symmetrical compact design helps stability quite a bit, the camera does feel easier to hold steadily than the EOS 300D (it's an interesting process to compare the two in this respect)." Jeg tror Canon har en skikkelig D70 killer på gang! (og sikkert en liten 20D killer også...) Lenke til kommentar
Magpal Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 14mm er jo ikke skikkelig fisheye, men det ligner jo på. Tipper Nikon også har en liten luring på lur.. Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 Jeg løfter denne litt igjen, da det enda er aktuellt for meg. La oss si at cannon EOS350 huset er hakket bedre enn D70 huset, på grunn av oppløsningen? Hva med kit objektivene? Er ikke 17 -80 objektivet til Nikon bedre enn det som leveres med Cannon? Hva om man skal ha et kit, hva er det beste kjøpet da? Nå er prisen på D70 nede i 8995,- for norsk utgave. Lenke til kommentar
dan1el Skrevet 1. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 1. mars 2005 D70 har en mye bedre kit-linse (18-70). Hvor finner du forresten kameraet så billig? Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 1. mars 2005 Del Skrevet 1. mars 2005 La oss si at cannon EOS350 huset er hakket bedre enn D70 huset, på grunn av oppløsningen? Oppløsningen er høyere, men forskjellen er liten og ikke verdt å betale nevneverdig ekstra for. Det vil nok ha mindre støy, noe som kan være betydelig i dårlig lys. Jeg vil foreslå at du legger mye vekt på objektivene du kommer til å kjøpe i fremtiden. Hvis du ikke kommer til å kjøpe objektiver på en god stund så velg Nikon på grunn av at kit objektivet er bedre. Hvis du har tenkt å kjøpe en del objektiver så se nøye på utvalget og prisene til begge kameraene og se hva som passer deg best. Lenke til kommentar
svamp Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Hvor finner du forresten kameraet så billig? produkt.akam.no Lenke til kommentar
[email protected] Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 D70 har en mye bedre kit-linse (18-70). Hvor finner du forresten kameraet så billig? Fotohuset, Karl Johansgt 21 i Oslo. Se også http://forum.akam.no/index.php?showtopic=372815 innlegg 14 og utover. Jeg sjekket prisen i går på telefon. D70 kit m/18 - 70, kr 8995,-. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå