Gå til innhold

Beste bittorrent program?


Airborne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har selv brukt flere men er faktisk mest fornøyd med BitComet. Brukte Azureus før, og har den fortsatt installert men helt sluttet å bruke den.

Hvorfor sluttet du å bruke Azureus til fordel for BitComet? Hadde vært interessant å vite, på en måte... ;)

 

Bruker selv Azureus som første og eneste program til BitTorrent (bortsett fra den originale klienten) og har ikke følt noe behov for å bytte ut den. Den gjør jobben med alle de egenskapene man skulle forvente, den har en del detaljert informasjon om nedlastningene om man trenger det og den har et OK grensesnitt. Grunnen til at jeg ikke synes den er topp her, er at jeg synes ikke menyene er så helt logisk bygd opp, men det er ikke verre enn at jeg kan leve med.

 

Men jeg også synes den blir litt treg til tider. Min bærbare PC, som den kjøres på, har ikke overflod av minne... Så hvis det er noen har testet en klient som funker like bra som Azureus, men er mindre krevende, sier jeg ja takk!

Lenke til kommentar

Får slenge meg på her selv om jeg ikke har noen bedre begrunnelser enn de andre. Bruker Bittornado selv forde den dekker alle mine behov og gir god tilgang til å se alt som foregår.

 

Og hvis man skal seede/leeche flere ting på en gang er det bare å kjøre programmet flere ganger.

 

Et triks som jeg har lært meg med bittorrent som kanskje har mer å si en hvilket klientprogramm du bruker, er at hvis du bruker f.eks opera istedenfor IE for å få torrent fila har du mulighet til å lagre den på maskina. Dvs at hvis du må avbryte en nedlasting kan du bare fortsette den i fremtiden ved å klikke på torrent fila istedenfor å måtte gå til siden med lenken til torrent fila på nytt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234

Jeg bruker BitSpirit. Azureus var en sann lidelse å bruke, da det fikk PC-en til å klikke med ujevne mellomrom. Av de 3-4 torrentprogrammene jeg har testet til å nå, er det med BitSpirit nedlastingen går raskest. Anbefales!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg har alltid likt azureus men siden programmet er skrevet i JAVA er det enormt mye mer ressurskrevende enn det burde være. dessverre syns jeg at de fleste torrents programmene som har vært litt "brukervennlige" (GUI, alle nedlastningene i samme vindu etc) har hatt en tendens til å kreve mye ressurser (azureus=java, shareaza=masse annet dritt, til og med shareza gutta sier at den ikke er egnet til annet enn veldig få torrents, ABC = skrevet i python, noe som gjør programmet treigt.)

 

Og siden jeg var møkk lei av at Azureus dro ned ytelsen på maskina mi, spesiellt etter at jeg fikk laptop, bestemmte jeg meg for å finne ett annet program.

 

Og til de av dere som anbefalte BitComet, dere trenger ikke bytte program! :thumbup:

 

 

BitComet er skrevet i C++ og utrolig mye raskere enn det jeg har vært borte i av torrents programmer tidligere. Når programmets GUI er utrolig bra dezignet må jeg bare ta av meg hatten og erklære en ny konge.

 

Test bitcomet HER.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...