Gå til innhold

Rambruk etter Office-install

[-GoMp-]

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg la merke til at maskinen min generelt sett bruker en god del mer ram etter jeg installerte Microsoft Office. Jeg vil ikke ha noe av det! hehe. Er det noen som vet hvorfor det er sånn, og hva jeg eventuelt kan gjøre for å få vekk "rambruken" til office? Vil jo ha mest mulig ledig ram når jeg skal spille spill...

Takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Jeg har alltid vært svært nøye med å sjekke at det ikke ligger og kjører noe tull i bakgrunnen, men her er et bilde - kanskje noen ser/vet om noe jeg ikke vet:

Slik ser det altså ut rett etter jeg har startet maskinen og kommen inn i Windows. Har 512MB ram...

post-223-1108999138_thumb.jpg

Endret av [-GoMp-]
Lenke til kommentar

Hei.

Nå vet jo ikke jeg hvilken version du bruker, jeg kjører XP og Office 2003, og det er det jeg vet mest om, men det ser ganske likt ut.

Office i seg selv legger ikke til noen prosesser, med mindre du har Office programmer oppe. Av det jeg kan se av din taskmanager er det sikkerhet, Norton AV, og Ghost som er synderen hos deg.

Ghost, Norton speed disk (hva nå det er..) og alt annet fra Symantech som du kjører bruker en god del, om du ikke spiller online kan du jo forsøke og skru av sikkerheten.

Det som nok kan ha skjedd, hvis du mener dette kom etter Office innstall, er at Norton har lagt til plugins for Office, den fungsjonen kan skrus av i Norton - alternativer menyen, den skjekker virus i realtime på det meste du foretar deg, og er etter min mening litt unødvendig.

Hva for noe Norton/ Symantech produkter har du egentlig?

Lenke til kommentar

Hei.

Jeg kjører XP og en litt eldre versjon av Office enn 2003 tror jeg.

Gikk inn på "Configrue AntiVirus" - fjernet haken ved "enable office-plugins". Virker ikke som om de hjalp stort, 244 MB ram i bruk rett etter start.

Har Norton SystemWorks 2003.

Jeg syns det er for mye ram! Er det vanlig at såpass mye ram er i bruk "bare i windows"? Er redd denne ram-bruken ødelegger for noe av spillingen min..

Legger ved et bilde av msconfig her:

post-223-1109013216_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...