LeXUS_ Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei folkens. Trenger mer plass og har planer om å kjøpe meg ny S-ATA Disk . Har sjekket litt på prisguiden her hw.no Og det kom frem 2 disker : - Seagate Barracuda 7200 300 GB S-ATA 8 MB 1650.00 KR - Maxtor DiamondMax 10 300 GB S-ATA 16 MB 1656.00 KR De skal være på hele tida : 24/7 Hvilken av dem skal jeg velge.Må ha en driftsikker HD og jeg har ikke noe som helst erfaring med noen av dem.Har hatt WD , Samsung og Hitachi . Samsung er helt klart den beste,men de lager ikke mer 160 GB . WD er greit nok,men har hatt 2 disker som holdt i 6 og 7 mnd. Hitachi er Ræva,den holdt ut i 4 mnd før begynte å lager lyder og så klikket den.IBM crap .Hatt problemer med flere. Poenget er hvordan er disse 2 diskene?Noen som har erfaring ,del dem gjerne . Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Ville valgt maxtor disken jeg pga den har mer cache, har selv 2stk av de og fungere utmerket ikke mye støy heller. Har 2stk 200GB fra maxtor også og de har holdt siden august uten problmer. Edit: Begge mine går 24/7 Endret 18. februar 2005 av ChRiStiAn^ Lenke til kommentar
Mio Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) jeg har både seagate og maxtor disker og er fornøyd med alle,så valget er vel et fett egentlig spør du meg Vet i hvertfall at Seagate er ganske stillegående. Ta valget i blinde Endret 18. februar 2005 av Mio Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Dobbelt så mye cache er vel vert de 6kr mer maxtoren koster. Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har holdt en finger på Maxtoren,det sies utfra mange tester at den er mer stillegående en Seagate .akkurat de 6 kr spiller ikke noe rolle.Poenget med disse testene er at de viser ikke hvordan diskene fungerer over tid.Jævlig kjipt å miste data.Hadde en WD hd som klikka mista 200 Gb med data.Så Hd skal være driftsikker om det 8 eller 16 cache spiller vel ikke så stor rolle for min del. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har kjørte maxtor disker uten noen problemer, en ekstern WD også. Bare en disk i en HP maskin som har tatt kvelden for meg Lenke til kommentar
LeXUS_ Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Da blir det Maxtor ..skal bestille med en gang Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Bra valg, tviler på du vill angre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå