Gå til innhold

Tempratur på Skjermkortet ditt?

rvenes

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gainward 6800 GT, water cooled. Kjører samme vannet på CPU og Chip.

Idle: ca 45 grader

Load: ca 60 grader

Sjekket også temperatur med max overklokking, da steg load temp ca 5 grader.

Dette ble gjort med litt nyere drivere enn det jeg kjører med nå, å da var alle tempraturer lavere faktisk, full load var da på ca 60 grader og uten klokking ca 55 grader.

Noen som vet hvor mye varme kortet og rammen tåler på disse 6800 gt kortene ?

Lenke til kommentar

Dette ble gjort med litt nyere drivere enn det jeg kjører med nå, å da var alle tempraturer lavere faktisk, full load var da på ca 60 grader og uten klokking ca 55 grader.

Det var ekstremt dårlige temper, hvilken vannkjøling har du? Tempen stiger bare et par grader pr blokk så det er ikke noe å tenke på. Har du montert blokkene godt nok? eller er de dårlig fest. Og har du radiatoren plassert en plass den før kaldest mulig luft og er viftene normalt justert? Får jo bedre temeraturer med på mitt 6800gt med nv silenceren. Enda det ikke er maks kontakt mellom kortet og kjøleren pga dårlig finish. Gpuen tåler iallefall 120 grader i en kort stund før den dør.

Lenke til kommentar

XFX Geforce 6800 Ultra @ 475/1300

Idle: 35-37c

Load: 40-42c

Romtemperatur 23c

Vannkjøling.

Bruker forøvrig 71.84 ForceWare driveren med den såkalte "temp-bug"'en. Så mulig jeg får enda lavere temperaturer med en driver uten denne temp-buggen. Har forøvrig nettopp montert vannblokka på gpu'en, for ca 15-16 timer siden. Så Arctic Silver 5 har nok ikke fått satt seg ordentlig enda, så det blir vel enda lavere temps etterhvert :)

Lenke til kommentar

Det var ekstremt dårlige temper, hvilken vannkjøling har du? Tempen stiger bare et par grader pr blokk så det er ikke noe å tenke på. Har du montert blokkene godt nok? eller er de dårlig fest. Og har du radiatoren plassert en plass den før kaldest mulig luft og er viftene normalt justert? Får jo bedre temeraturer med på mitt 6800gt med nv silenceren. Enda det ikke er maks kontakt mellom kortet og kjøleren pga dårlig finish. Gpuen tåler iallefall 120 grader i en kort stund før den dør.

Det er IKKE dårlige resultater....

MAskinen er bygget for å være helt stille, derfor er det kun vifte som trekker luft gjennom radden. All vannkjølingen er skjult inne i maskinen, å raddden sitter inne i maskinen pga dette.

Jeg er fulstendig klar over att jeg kan få bedre resultater på tempraturen, men vil heller ha en maskin som ikke bråker i det hele tatt. Jeg hører kun en svak summing fra en 120mm vifte som kjøler radden. Derfor synes jeg ikke 60 grader er ille på full load, og med max overklokking er jo tempen bra også. Det sitter også en prescott cpu i maskinen, som jo også er en del varmere enn forrige generasjon P4. Med den gammle P4'n, var systemet enda kjøligere.

Sinnsykt deilig å ha en maskin som kan stå på 24 timer i døgnet uten å høre noe fra den...

Lenke til kommentar
Hmmm....virker som om jeg har høy temperatur i forhold til dere.....Burde jeg kjøpe en ny vifte?

Kan være feil med temp måler..men, du kan jo kjøpe en ny vifte for å være sikker..Pluss at du får bedre kjøling enn stock da seff.

Jeg har XFX 6600GT og nå kjørte jeg rthdribl og kom opp i 93grader!!! det var skummelt.

Men hvis jeg skal ha ny kjøler hvilken?

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302948&cks=PRL

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=302951&cks=PRL

hvis bege passer foretrekker jeg den siste, den er kraftigere og billigere.

Edit: 100poster :w00t::w00t:

Du må ta et som passer med skjermkortet ditt, som det her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...