Trylleblyant Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Hei. Beklager at jeg bare rusher inn uten å presentere meg, men jeg har et stort problem jeg håper noen kan hjelpe meg med. Jeg fikk idag en ny prosessorkjøler fra Komplett. (En Bitspower Silent Storm 120mm) Monteringen av den nye gikk helt greit, men da jeg skulle ta av originalkjøleren satt CPU'en fast i thermalpad'en på undersiden, og ble dermed dratt opp av sokkelen med låsespaken fortsatt nede. Så da monteringen av den nye kjøleren var ferdig, og jeg skrudde på maskinen kom det ikke noe skjermbilde. Kan det ha noe å gjøre med at CPU'en ble så 'brutalt' revet ut av sokkelen? Har aldri hatt dette problemer med andre CPU'er, og aner derfor ikke hva som kan være galt, selvom jeg som sagt har en mistanke. Tror ikke at skjermkortet på mystisk vis har røket, for jeg har testet et annet også. Og strøm skal jeg ha nok av, så jeg tror ikke at dette er problemet heller. Jeg har et Abit IS7-M HK og en Intel P4 2,8 GHz CPU hvis det er til noen hjelp. Håper virkelig noen kan hjelpe meg. Endret 18. februar 2005 av Trylleblyant Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du "talt" alle pinnene i CPUèn `? Lenke til kommentar
Trylleblyant Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg sjekka og dobbeltsjekka pinnene, og så vidt jeg kunne se var alle på plass... Lenke til kommentar
Trylleblyant Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Nå har jeg prøvd å resette CMOS, uten hell. Skjermene er fortsatt like svarte. Har også prøvd andre ting jeg har lest om rundt her på forumet: Lette på trykket fra kjøleribba, tatt ut den nye RAM-brikka, prøvd å starte med kun CPU, skjermkort og RAM. Ingenting ga noe resultat... Er det noen som har noen flere tips? Ekstremt frustrerende når jeg nettopp har investert i ny RAM-brikke og CPU-kjøler Takknemlig for alle tips som måtte komme... Lenke til kommentar
Trylleblyant Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Ok, så måtte det en trippelsjekking av pinnene til da... Viste seg at en pinne var bøyd, så jeg rettet den opp igjen, og nå funker alt like lekkert som før. Problem løst... Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Ok, så måtte det en trippelsjekking av pinnene til da... Viste seg at en pinne var bøyd, så jeg rettet den opp igjen, og nå funker alt like lekkert som før. Problem løst... Vel ! God helg.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå