vegge Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) En kamerat av meg har en bærbar PC, Notebook 1557GLS, fra NetShop. Det er en 1,7GHz Pentium-M-prosessor, men høyreklikker vi på Min Datamaskin --> Egenskaper så står det bare 600MHz. Jeg la inn SpeedswitchXP for å tvinge maskinen til å kjøre på Max. Performance, men det hjalp ingenting. Var i bios og tenkte noe var stilt inn feil, men det finnes jo tilnærmet ingen slike justeringsalternativer på bærbare.. Fyrte opp WCPUID, så jeg er sikker på at maskinen bare kjører på 600MHz. Er det noen som vet hvordan det kan fikses? Normalt sett burde jo slikt fungere automatisk, men noe er tydeligvis feil.. Endret 23. februar 2005 av vegge Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har du sjekket strøminstillingene i kontrolpanelet? Det pleier som regel å sette den på som alltid på. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Ja, jeg testet ut flere forskjellige strømoppsett. Det hadde ingen innvirkning.. (kan selvsagt dobbelsjekke enda en gang, men..) Flere tips? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Er dette når den kjører på strøm eller batteri? For jeg mener å ha lest at pentium m-prosessorer nekter å kjøre på full guffe når dde går på batteri. Men under 50% virker jo litt rart da... Herr Brun Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 jeg dette "problemet" selv men vet ikke hva det kommer av ..har 1557 Netshop selv og mener at det funket fint før.. Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Kjører CPU'n på 600Mhz både med AC og DC? Min 1557GLS med Pentium M 1.8Ghz kjører på 600Mhz med AC og 1.8Ghz med DC. Hadde SpeedSwitch før, men det bøgger en god del, så jeg fjernet det. Det er tydligvis SpeedStep som regulerer ned CPU hastigheten. Endret 18. februar 2005 av lavizh Lenke til kommentar
enl Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jepp, det er speedstep som setter ned hastigheten. Hvis du ikke kan stille på dette fra BIOS, prøv å oppgradér den. Lenke til kommentar
guttorm Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Dette er litt tricky, men prøv: Klikk på strømmledningen nede på toolbaren, dobbelklikk med venstre museknapp. Dere skal ikke få frem strømegenskapene, men en liste, hvor en kan velge mellom Hjemme/kontorpult(denne gir max MHz og er den dere er på jakt etter) bærbar presentasjon alltid på osv.... Tingen er at denne rubrikken kan være litt vanskelig å få fram, og det er nok det som gjør at folk sliter med å finne ut av det. Hjemme/kontorpult gir bare max MHz når støm er koblet til, så dere kan la den stå på det alltid, stepspeeden fungerer helt fint når den går på kun batteri. Endret 18. februar 2005 av guttorm Lenke til kommentar
Neme Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Send e-mail til produsenten Lenke til kommentar
idsøe Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jepp, det er speedstep som setter ned hastigheten. Hvis du ikke kan stille på dette fra BIOS, prøv å oppgradér den. Jeg drepte pcen min med å flashe bios. Ikke anbefalt Lenke til kommentar
hjelpekokk Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Det er en innstilling i bios... når den er på ac, så setter du maskinen til og gå på maks, bare leit i bios til du finner den... du må og ha innstallert deriver for pentium m speed ett eller annet. den skal ha fulgt med pc'en Lenke til kommentar
gnab Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kan rapportere at maskinen trådstarter vegge viser til nå går på 1,7 GHz. Alt som trengtes var en BIOS-oppdatering.. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kan rapportere at maskinen trådstarter vegge viser til nå går på 1,7 GHz. Alt som trengtes var en BIOS-oppdatering.. vil du fortelle hvilken BIOS-update dette var? Har en Netshop 1557GLS som selv trenges BIOS-update Lenke til kommentar
vegge Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 ohh-noo, jeg er faktisk ikke helt sikker. Det var noen andre som hjalp til med å legge inn ny bios. De var inne på Aopen sine sider og installerte det de fant.. MEN, jeg kan sjekke opp saken og finne ut hvilken versjon det var! Lenke til kommentar
Obadele Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Når jeg setter strømoppsettet på maskina mi til; Alltid på, så kjører den på full frekvens hele tida. Står den på; Bærbar, så yter den mindre enn 50% Lenke til kommentar
voidar Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Min Komplett 410 forandrer hastigheten dynamisk, og jeg regner med at det skal være sånn. Det er jo el-økonomisk. Går jeg ikke på system egenskaper til vanlig så står det litt over 700MHz på min 1.8GHz. Setter jeg på en "avansert" oppgave så topper den. Endret 20. februar 2005 av voidar Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 MEN, jeg kan sjekke opp saken og finne ut hvilken versjon det var! ja, gjerne! thx Lenke til kommentar
ShellGhost Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har samme opplegget, og når jeg er inne i spill og tester så sier den fortsatt at den bare kjører på 600 MHz, uansett hvilke strøminnstillinger jeg har på. F.eks mens jeg kjører css og den tester, så strå det bare 600 MHz... Lenke til kommentar
vegge Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Jeg tar selvsagt ikke noe ansvar hvis dere fucker opp PC-en grunnet feilflashing av bios. Egentlig synes jeg det er veldig merkelig. Noen som har sendt mail til webshopen dere kjøpte av? En bærbar skal gå gå på rett hastighet som ny..! Ganske sikker på at det er denne:http://download.aopen.com.tw/userdownload_...84&Model=1557-G Men kanskje best å spørre [han som oppdaterte biosen]. Jeg er ikke 100% sikker. Han som hadde ansvaret for å flashe biosen sa det var den nyeste inne på Aopen sine sider. Modell: Notebook 1557GLS. Endret 23. februar 2005 av vegge Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Tok direkte kontakt med NetShop ang. problemene jeg har hatt. Poster nå dialogen mellom meg og kundebehandler. Dette er ikke for å henge ut NetShop eller kundebehandling derifra. Dette er bare for å videresende viktig informasjon for de som opplever samme problem som jeg har. Jeg har bare gode ord om NetShop og kundebehandlingen dems. Heisann Kjøpte en Netshop 1557GLS rundt August/September(?) i fjor. Har hatt en del problemer med bl.a. Dothan-funskjonen og sovemodus. Dette skulle løses med en BIOS oppdatering som dere skulle sende meg en direkte lenke til nedlastningen for å unngå bad flashing. Har aldri fått noe lenke tilbake selv om jeg har hørt at mange har allerede oppgradert sin Netshop 1557GLS med den nyeste BIOS og løst disse problemene. Kan dere sende meg lenke til BIOS oppgraderingen? Mvh, xxxxxxxxxxx - fast og fornøyd kunde - Hei De som har oppdatert biosen til 128 mb versjonen har dessverre fått sort skjerm. Den biosen som ligger ute til 64 mb versjonen virker på din også men da får du ikke kjørt skjermkortet som mer enn 64 mb. Vil du fremdeles oppdatere biosen finner du den på aopen sine sider men ikke kjør inn 128 mb. Med vennlig hilsen xxxxxxxxxxx Takk for svar. Så, det du sier er at hvis jeg skal få fikse mine problemer på Netshop 1557GLS, så må jeg ofre en av hovedgrunnene til at kjøpte maskinen, nemlig 128mb skjermkort? Siden dere har import en barebone fra Aopen og selger under deres merke, må vel dere sørge for at de som har en Netshop 1557GLS med feil få rettet dette opp da. Eller hur? Jeg har kunne levd med de problemene jeg har med maskinen men det er litt irriterende å vite at jeg har betalt såpass mye for noe som ikke helt fungerer slik det skal. Jeg er ikke den eneste med NetShop 1557GLS med defekt BIOS. Håper dere kan ta direkte kontakt med Aopen og få rettet opp i deres 128mb versjon slik at jeg kan få maskinen min fungerende. Mvh, xxxxxxxxxxxx HeiVi har selvfølgelig tatt dett eopp med Aopen men det tar vist litt tid og få laget denne biosen. Jeg er helt sikker på at det kommer en men jeg jobber ikke på Aopen så jeg vet faktisk ikke når denne kommer. Jeg kan ikke annet enn å beklage at ikke Aopen har kommet med en bios som virker til denne. Vi har nå purret en gang til på Aopen så jeg håper det kommer en som virker snart. Med vennlig hilsen xxxxxxxxxx ------------------------------------------------------------------------ Så, da får vi med 128mb skjermkort bare vente på Aopens BIOS fix eller nedgradere til 64mb skjermkort.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå