Gå til innhold

Hvorfor velger så mange alliance?


Anbefalte innlegg

3-0 pleier å være vanlig poengsum hos oss. Jeg nekter å tro at dette er tilfeldigheter, så jeg vil tro at det er vesentlig flere dårlige spillere på alliance-siden.

ignorant påstand spør du meg. Vi snakker om 7000 spillere på hver side på de største serverne, og jeg nekter å tro at 90% av de beste velger horde. Når man snakker om slike store tall så vil gode (og dårlige) spillere være jevnt fordelt over begge faksjonene.

 

At horde oftere vinner Warsong har ingen andre grunner enn at de har Bedre racials (hardiness, warstomp, WotF), og at Shaman ruler WG i forhold til Paladin.

Møtes 2 random teams i WG, så krever det langt mindre av hordelaget for å vinne enn av alliance. Men når det er sagt, så vil et godt alliance team kunne slå et godt horde team.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
At horde oftere vinner Warsong har ingen andre grunner enn at de har Bedre racials (hardiness, warstomp, WotF), og at Shaman ruler WG i forhold til Paladin.

Møtes 2 random teams i WG, så krever det langt mindre av hordelaget for å vinne enn av alliance. .

Dette er tull, og det vet du. Paladin er udødelig healer man ikke kan stunne, roote, slowe, feare, som har en ranged 6 sec stun, som er konge til å assistere

*druiden* som har flagget. Jepp, druid. Shaman henter ikke flagget..

Lenke til kommentar
Dette er tull, og det vet du. Paladin er udødelig healer man ikke kan stunne, roote, slowe, feare, som har en ranged 6 sec stun, som er konge til å assistere

*druiden* som har flagget. Jepp, druid. Shaman henter ikke flagget..

som om shaman ikke kan assiste. Purge, samme flash heal som prest, AoE slow uten diminishing returns. osv.

 

Shaman er ikke den avgjørende faktoren, men det er så mange småting som spiller inn på at horde har det bittelitt enklere i WG (men nok til å vinne 80% av kampene)

Lenke til kommentar
Dette er tull, og det vet du. Paladin er udødelig healer man ikke kan stunne, roote, slowe, feare, som har en ranged 6 sec stun, som er konge til å assistere

*druiden* som har flagget. Jepp, druid. Shaman henter ikke flagget..

som om shaman ikke kan assiste. Purge, samme flash heal som prest, AoE slow uten diminishing returns. osv.

 

Shaman er ikke den avgjørende faktoren, men det er så mange småting som spiller inn på at horde har det bittelitt enklere i WG (men nok til å vinne 80% av kampene)

:roll:

 

Ja, seff. Har INGENTING med at alliance ikke har antydning til taktikker, ikke teamwork what so ever. Spiller selv dr00d i warsong, og jeg tror det har mer å si at alliance hater shamaner enn at shamaner skal være så overpowered.

 

Et eksempel, hadde flagget og 4-5 alliance i hælene, ser en shaman komme mot meg. ALLE palanoobsa osv bak meg stoppa opp og begynte å ta shamanen. :roll:

 

 

Edit: Bare så det er sagt ville jeg mye heller hatt et par LoLadins på laget i warsong enn shamaner, en udødelig healer som ikke kan stoppes? NFRE NEFR!

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar
Ja, seff. Har INGENTING med at alliance ikke har antydning til taktikker, ikke teamwork what so ever. Spiller selv dr00d i warsong, og jeg tror det har mer å si at alliance hater shamaner enn at shamaner skal være så overpowered.

 

Et eksempel, hadde flagget og 4-5 alliance i hælene, ser en shaman komme mot meg. ALLE palanoobsa osv bak meg stoppa opp og begynte å ta shamanen. :roll:

 

 

Edit: Bare så det er sagt ville jeg mye heller hatt et par LoLadins på laget i warsong enn shamaner, en udødelig healer som ikke kan stoppes? NFRE NEFR!

jeg skjønner ikke at det går an... det er ikke mulig å si at alliance generelt er dårligere spillere enn andre, vi er da alle mennesker. Det blir som å si at alle som kjører BMW er dårligere i fotball enn andre.

 

at dere har møtt ufattelig mange alliance som er dårlig tror jeg gjerne på, men jeg skal love deg at jeg har møtt min del av dårlige hordies også. Som sagt, du finner dårlige og gode spillere på begge sidene, punktum.

 

Udødelige healere? Tenker du da på vår 12sec immunitet som er på 5min cooldown? Ja den kan virkelig snu hele kampen kan den ikke? Det er vel verdt å nevne at shamans har mye bedre heals en paladins, og en shaman med shield har nesten like mye armor som en pally med 2h, dere har like mye hp, og mye mer mana. Ser ikke helt hvordan du mener vi er den supre healeren som tåler mye, når shamans tåler sin del, og er bedre healer.

 

Edit: så akkurat at du kalte paladins for LoLadins; skjønner da ut ifra det at det ikke er noen vits i å diskutere med deg

Lenke til kommentar
Edit: så akkurat at du kalte paladins for LoLadins; skjønner da ut ifra det at det ikke er noen vits i å diskutere med deg

Hehe nå må du slappe av, loladin, palanoob, imbadin osv er bare et kjælenavn vi har gitt paladiner. Ikke på grunn av at klassen er så dårlig i seg selv, men det finnes mye rart mellom stolen og tastaturet ;)

Lenke til kommentar
Edit: så akkurat at du kalte paladins for LoLadins; skjønner da ut ifra det at det ikke er noen vits i å diskutere med deg

Hehe nå må du slappe av, loladin, palanoob, imbadin osv er bare et kjælenavn vi har gitt paladiner. Ikke på grunn av at klassen er så dårlig i seg selv, men det finnes mye rart mellom stolen og tastaturet ;)

joda, tar meg ikke nært av det, men jeg har av tidligere erfaringer skjønt at det er håpløst å fremme et poeng når noen absolutt må ha med usakligheter :(

Lenke til kommentar

Det er ikke til å komme ifra at en paladin (happy?) kan overleve mye lengre i en zerg enn hva en shaman klarer, et skjold med kort varighet er bedre enn 0 skjold.

 

Og hva har det med saken å gjøre at en pally med 2H har like lite armor som en shaman med 1H+shield? Trodde paladins også kunne bruke shield jeg..

 

 

Edit: Og en ting til, "7000 spillere på hver side"?

WOW-census er nede, så får ikke sjekket, men mener det er mer i retning av 5000 characters (!) per server(!) i lvl10-60 på high-pop. Og hvem har vel ikke en alt eller fjorten?

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

Har spilt horde fra jeg begynte i begynnelsen av mai. Begynte med det siden alle jeg kjente spilte Horde og dessuten syns jeg horde har de tøffeste racene. Tauren :) Kommer nok til å teste alliance etterhvert også, må jo prøve begge sider av spillet (da blir jeg nok med i hylekoret om at Shamans er imba, NrEF!) :)

Lenke til kommentar
(da blir jeg nok med i hylekoret om at Shamans er imba, NrEF!) :)

Er ikke nødvendigvis shaman som er imbalanced, det er fullt mulig å ta en i 1vs1, dog sinnsykt vanskelig. Et av problemene er at de har for mye utility skills etter min mening (de har jo absolutt alt), men nøkkelordet er nok at de har for lite svakheter i FORHOLD til andre klasser.

Lenke til kommentar
Det er ikke noen tvil om at Shaman er bedre å ha med i BG enn Paladin. De kan ta flagget og bli ghost wolf, heale, slowe, purge, buffe gruppa med mengder(!) av totems og gjøre damage.

Ghost Wolf er dispellable og totems har stort sett 5hp. Bare sånn til opplysning.

 

Intet hordelag med vettet i behold ville latt shaman ta flagget, det er druid sin jobb.

Endret av E-Ton
Lenke til kommentar

til alle dere kvine palladin folk.. roll en shaman, grind han opp til lvl 30, og prøv selv hvor enkelt det liksom er å eie ALT..

 

Shaman har ikke en sjangs i havet mot en good mage..ikke motsi engang på det.. vi har INGEN cc (noe som nesten alla andre klasser har).

 

sier en ting jeg.. nerf de som kan spille racen sin..

 

og ja.. alliance må være yngre enn horde... er "fjortiss" fakter å springe til nærmeste forum og hyle NERF SHAMAN, så fort man blir drept av en.. (sier ikke at noen hær gjør det)

 

desuten prøv en 2vs1 mot en shaman.. helt umulig.. har selv lest om en shaman som vart drept av 2 lvl 44 priests når han var 50.. heal, heal, heal, shilde hverandre, fear når de ser at han starter å heale. bruker wand til å ødelegge totems osv..

 

og ja.. det er druid som skal hente flag.. hør på E-Ton.. han vet ka han snakker om..

 

men no går jeg å legger meg.

Lenke til kommentar

Med det store antall spillere på begge "sider" finnes det både gode og dårlige; nettopp på begge sider :yes:

Tror ikke antall "fjortisser" heller er noe større på den ene eller andre siden; det blir heller antakeligvis subjektivt. Men nok om det.

Min egen erfaring fra Alliance er at den kan være noe uorganisert, men det er også subjektivt....

I guilden jeg er med i er vi 8 - 10 lvl 60, som har "partyet" endel sammen, og vi fungerer jækla bra.

Så det har nok mere med trening og det å ikke være for "cocky" og gjøre.

Det er jo også ganske stilig å se den motsatte fraksjon få en seier eller to når de rett og slett er dyktige, ikke sant?

 

EDIT: Skriveleif

Endret av pervokris
Lenke til kommentar
Shaman har ikke en sjangs i havet mot en good mage..ikke motsi engang på det.. vi har INGEN cc (noe som nesten alla andre klasser har).

:!: Dummeste jeg har hørt. En av de letteste klassene for en shaman å slå er nettopp mage!

 

 

 

 

desuten prøv en 2vs1 mot en shaman.. helt umulig.. har selv lest om en shaman som vart drept av 2 lvl 44 priests når han var 50.. heal, heal, heal, shilde hverandre, fear når de ser at han starter å heale. bruker wand til å ødelegge totems osv..

 

Kanskje det var meg du leste om, hvis du leste det på wow-europe forumet. I så fall var jeg 60 ikke 50, og jeg tapte ikke, det var bare utrolig nærme ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...