tthen Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 opplever at overføring av filer via msn går veeeeedi treigt... har sett på portforward.com og åpnet følgende i routeren min: MSN Messenger 1863,6901,6891-6900 6901 ble ikke noe bedre. noen som har noen forslag? eller er det kjent at overføring går seint via msn Lenke til kommentar
Helt Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Spør du meg så er det et kjent fenomen. Jeg har aldri fått bra hastigheter på msn... Eneste gangene jeg har fått bra fart er via LAN... Lenke til kommentar
Humbo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Er du bak en router? Sjekk om den har støtte for uPnP eller evt. kan få det gjennom en firmware-oppdatering. Det burde fikse saken. Lenke til kommentar
Kuffe Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Er du bak en router? Sjekk om den har støtte for uPnP eller evt. kan få det gjennom en firmware-oppdatering. Det burde fikse saken. Jeg satt med en router med NAT, firmware oppdatering løste problemet Lenke til kommentar
tthen Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 har asus wl-500g med siste firmware. finner ikke noe med uPnP, vet ikke hvordan jeg aktiverer dette. Lenke til kommentar
Calm Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 UPnP-støtten i denne routeren er der, men den fungerer visst nok ikke helt optimalt. Har denne routeren selv så... UPnP tillater på en måte at routeren kommuniserer med software på maskinen din som støtter UPnP og åpner de portene som programmet trenger uten at brukeren trenger å gjøre noe. Som sagt så fungerer ikke denne UPnP greia spesielt bra på den Asus routeren så du kan like så godt bare deaktivere hele skiten og åpne porter manuelt slik som du allerede har gjort. Har fungerte glimrende for meg så langt. Måtte bare deaktivere UPnP for å få filoverføringer via MSN til å fungere ordentlig. Gå på IP Config --> Miscellaneous i routeren og deaktiver UPnP, trykk Apply, trykk Finish, restart routeren og restart MSN så skal det fungere... Evt. reboot maskinen din etter at du har restartet routeren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå