Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ip-telefon og DC, Hjelp..

Anbefalte innlegg

Heisann,,

Har i dag fått min ip-telefon adapter: en handytone-486 ifra televoip.no

her er mitt opsett:

Terayon tj 720x (kabelmodem) - handytone-486(ip) - PC

\

Analog telefon

Broblemet mitt er at jeg ikke lengere får dc og torrent til å fungere, noe som fungerte perfekt får, regner med at det er noen poreter eller lignende jeg må åpne?? Har alldri hatt noe som helst problem med dette får så det er litt kjipt :thumbdown:

legger ved et bilde av adapterets konfigurasjonsvinduet (litt av det)..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har vel satt opp adapteren på "vanlig" måte, og da må du inn på adapteren og åpne porter - på samme måte som i en bredbåndsrouter...

Det kan være mye smartere og koble adapteren til en switch eller.no

Hvis du allerede har en dsl-router blir det gjerne veldig tungvindt (f.eks om du har nextgentel som isp)...

Lenke til kommentar
Du har vel satt opp adapteren på "vanlig" måte, og da må du inn på adapteren og åpne porter - på samme måte som i en bredbåndsrouter...

Det kan være mye smartere og koble adapteren til en switch eller.no

Hvis du allerede har en dsl-router blir det gjerne veldig tungvindt (f.eks om du har nextgentel som isp)...

på kabelmodemet er ikke noe konfigurasjonsvinduer eller lignende allt er "ferdig innstillt" fint hvis du kunne forklart meg hvordan jeg åpner porter på ip adaptere(innebygd router, gateway and nat).

Kan godt ta flere screenshots av konfigurasjonsvinduet på adapteret hvis nødvendig.

Lenke til kommentar

Hvis du har en grei brannmur på pc'n din... noe du sikkert har ettersom du tidligere har vært koblet direkte på kabelmodemet... kan du sette ip'n du får fra adapteren inn i DMZ-feltet. (som vist på bildet du har lagt ved)

Om du gjør det, vil du sikkert få tilbake normal DC++ oppførsel :)

Sjekk hvilken IP-adresse du har (ser omtrent slik ut: 192.168.2.xxx)

Lenke til kommentar
Hvis du har en grei brannmur på pc'n din... noe du sikkert har ettersom du tidligere har vært koblet direkte på kabelmodemet... kan du sette ip'n du får fra adapteren inn i DMZ-feltet. (som vist på bildet du har lagt ved)

Om du gjør det, vil du sikkert få tilbake normal DC++ oppførsel :)

Sjekk hvilken IP-adresse du har (ser omtrent slik ut: 192.168.2.xxx)

Funka ikke :roll:

Fortsatt samme broblem med dc og bittorren, kazaa osv....

Lenke til kommentar
Ser at adapteret har innebygget Router. Da er nok problemet at portene du har bruk for sperres av adapteret. Prøv å bytt port i Bittorrent-klienten din.

ja, men skulle gjerne hatt litt hjelp med å åpne de portene... ekstremt plagsomt at de kan lage noe så idiotisk..

hviss jeg ikke klarer å åpne de portene, blir det retur av varen for min del. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Har to slika apparater hjemme, først må du gå inn i handy-tonen og skrive inn hvilke porter(du skiver inn de samme tallene på wan og lan, eks wan:12345 lan12345.) du vil bruke dc++ på .Din pc's ip på nettverket. Også må du velge tcp&udp under protocol.

Etter dette går du inn på dc++,file,settings og skriver inn din pc's eksterne ip bortenfor active(den finner du på www.whatismyip.com ). Så må du skive inn hvilke porter du har åonet(12345 eller noe sånt) så skulle vell alt funke

Lenke til kommentar
Har to slika apparater hjemme, først må du gå inn i handy-tonen og skrive inn hvilke porter(du skiver inn de samme tallene på wan og lan, eks wan:12345 lan12345.) du vil bruke dc++ på .Din pc's ip på nettverket. Også må du velge tcp&udp under protocol.

Etter dette går du inn på dc++,file,settings og skriver inn din pc's eksterne ip bortenfor active(den finner du på www.whatismyip.com ). Så må du skive inn hvilke porter du har åonet(12345 eller noe sånt) så skulle vell alt funke

det funka :!:

torrent fungerer plutselig også

thnx :thumbup:

edit: funka ikke likevell

Endret av freddy85
Lenke til kommentar

Hva er det du plages med nøyaktig, fungerer dc++ men ikke torrent? Du må åpne seperate porter for både dc++ og bittorrent . Lan ip I Handy-Tone boksen skal være: 192.168.2.2 ikke den du finner på www.whatismyip.com , den adressen skal du kun bruke i dc++

Lenke til kommentar
Hva er det du plages med nøyaktig, fungerer dc++ men ikke torrent? Du må åpne seperate porter for både dc++ og bittorrent . Lan ip I Handy-Tone boksen skal være: 192.168.2.2 ikke den du finner på www.whatismyip.com , den adressen skal du kun bruke i dc++

gjorde som du sa og erstattet 82.146.64.105 med 192.168.2.2 og nå fungerer det bra med dc.

Noen spesielle porter man skall åpne for og få torrent til å fungere best mulig?? Eller bare åpne noen tilfeldige.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...