e321 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Lurer på å lage med en PSX- USB adapter sånn at jeg får clutch fra gamle rattet... Da lurer jeg på følgende: Hva skjer hvis noe går galt? Hvis data +/- kommer borti hverandre/pedalen som jeg skal koble på usb kabelen ikke funger som den skal..? Ryker hele PCI porten eller bare den usb porten på den interne huben min? Takker for info ang. dette(og hjemmelagde psx til usb adaptere ) EDIT: håper jeg for lov til og lage denne... Sendte melding til moderator for og få stengt den gamle Endret 19. februar 2005 av e321 Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 hva er det du har tenkt å gjøre da? lodde eller bare ha ledninger som henger løst? uansett, så bare pass på å få alt riktig du... Lenke til kommentar
e321 Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Hadde tenkt og bruke Data +/- i usb kabelen... MEN nå har jeg en ny ide Jeg låner en kabel fra den gamle joysticken.. Det blir vel det samme om den ene( f.eks X Aksen) aksen går til den ene pedalen ? EDIT: hehe glemte og svare på spørsmålet ditt... Det er snakk om 2/3 ledninger som henger løst, men loddet og isolert etter beste evne Men hva tror dere om dette da? Jeg prøvde i går kveld med og koble pedalene på joystick ledningen... men i windows ble jo joystickene skrevet opp som 2axis, så jeg måtte beholde den ene aksen på joysticken. Men det når jeg fikk alt sammen funket det ikke Har fått åpnet pedalene og det er en vanlig "vrimotstand" som det står ett tanhjul på. Problemet er bare at når pedalen er helt ute dvs ingen brems, står motstanden på 0. Altså ingenbrems, fullt signal gjennom. Når jeg bremser blir signalet svakere, altså full brems, ingen signaler gjennom. Hva tror dere....? Motstanden har 3 ledninger som går ut, 2 sorte og en rød. Fra joysticken går det 3ledninger til aksene, resten går til knapper. Den ene går gjennom den ene aksen og videre til den andre. Hvis noen visste hvilke ledninger som gjorde hva inni en sånn joystick kabel(sånn vanlig som du kobler til lydkortet) så hadde jeg blitt veldig gla om noen kunne fortalt meg det Endret 19. februar 2005 av e321 Lenke til kommentar
e321 Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 yehoo! det funket faktisk nå!!! Loddet på ledninger der de skulle(der jeg gikk ut ifra at de skulle ) og fikset litt med calibgrering og styr.. Merket av for inverter akse i spillet og det funket Anbefales Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå