Gå til innhold

P4 "533" FSB

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen andre enn meg som har lyst til å ta seg en tur hjem til MrA| og "låne" Pcen hans? :smile: Vi kan dele på delene :wink:

Neida,Du har oppnådd et fint resultat (beklaglivis for meg) :smile:

Ikke verst,Får vel vannkjøling snart ?? :smile:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-22 17:08, Prog_Kick skrev:

Er det noen andre enn meg som har lyst til å ta seg en tur hjem til MrA| og "låne" Pcen hans? :smile: Vi kan dele på delene :wink:

Neida,Du har oppnådd et fint resultat (beklaglivis for meg) :smile:

Ikke verst,Får vel vannkjøling snart ?? :smile:

Får vel gå til investering av henglelås fra Tiern :razz:.

Vannkjøling er dyrt fortida :smile:, først Lian Li og casemod, så DVD-brenner og så vannkjøling. Har andre ting å bruke penga på enn vannkjøling. Forresten, jeg boota PC på 180MHZ FSB i dag. Tørte ikke å la den gå helt inn i Windows når tempen var på 58C idle :roll:.

Lenke til kommentar

Den 2002-06-22 17:03, MrA| skrev:

Se signatur :smile: sier det meste

Har sett din signatur. Har Asus P4S533 P4 2,26. Spørsmål til MrA|:

Har bestilt og skal hente Corsair XMS3200 CAS-2,5 hos Quad. Corsair XMS3000 har CAS-2,0. Vet du om forskjellen på CAS er merkbar?

Har du noen mening om Corsair XMS3000 og XMS3200 gjør jobben ganske likt eller om det er ulikheter av betydning. På forhånd takk.

MVH Rexuss

Lenke til kommentar

Jeg har endel spørsmål ang. dette jeg også:

1. Hva er forskjellen på I850 og I850-e chipset?

Har nå planer om å gå over til Intel igjen, og vurderer utifra tester, hva som gir "mest" pr. krone.

Tenker på å anskaffe P4-2.26ghz, men er usikker på hvor langt de større modellene lar seg klokke, i forhold. Så:

2. Hvilken CPU er den beste P4-xx ? Og ved eventuell overklokking bør jeg skaffe meg <kjøler/vann?>. Hadde foretrukket en vifte+ribbe kjøler, siden det enda er dyrt med vannkjøling.

Og til dette skal man ha FETE ram brikker. Er det RDRAM som gjelder? Og i så fall, hvilke modell er den raskeste?

mvh

Lenke til kommentar

850 - Intel chipsett med offisiell støtte for rdram 800(2x400)

850E - Intel chipsett med ny "type rdram" finnes i 800(2x400) og 1066(2x533) versioner.

Ta en titt her (minne avdelingen til komplett så "ser" du kanskje forskjellen på rd modulene.

( http://www.komplett.no/k/kl.asp?AvdID=1&Ca...pID=2&t=483&l=2 )

Men jeg anbefaler deg DDR minne, 3x00 brikkene fra Corsair er fenomenale! Men er du sugen på rdram, så må du gjerne gå for det.

Hvis du ender opp med ddr så er AsusP4S533+corsair 3x00 brikker en KONGE kombinasjon :grin:

Lenke til kommentar

Hmm.. corsair minnet. Hvor kjøpte du det?

Og, hvorfor heter det PC 800 (2X400) og pc 1066 (2X533)... hvorfor ganger de opp med 2?

FSB er jo 533 på I850 brettene som kommer nå, men har det da noen hensikt at det er 1066 på minnet? :razz:

mvh

[dette MÅ jeg vite] Hehe

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 01:06, SpeedIT skrev:

Hmm.. corsair minnet. Hvor kjøpte du det?

Og, hvorfor heter det PC 800 (2X400) og pc 1066 (2X533)... hvorfor ganger de opp med 2?

FSB er jo 533 på I850 brettene som kommer nå, men har det da noen hensikt at det er 1066 på minnet? :razz:

mvh

[dette MÅ jeg vite] Hehe

Uten at jeg kan forklare det har det med at minne er "dual". Hvis du leser tester av DDR minne til corsair så har folk fått de til å kjøre på f.eks 220mhz, det tilsvarer 440Mhz i "praksis" eller noe..

Jeg kan ikke forklare det, men minne er som sagt dual, og ett 533 system utnyttes best av 1066(2x533) rdbrikker :smile:

Men, jeg ville gått for DDR, fra corsair, "ddr" avdelingen til "quad.no" er tydeligvis nede en liten stund..Bare å prøve igjen senere :smile:

Lenke til kommentar

Har sett din signatur. Har Asus P4S533 P4 2,26. Spørsmål til MrA|:

Har bestilt og skal hente Corsair XMS3200 CAS-2,5 hos Quad. Corsair XMS3000 har CAS-2,0. Vet du om forskjellen på CAS er merkbar?

Har du noen mening om Corsair XMS3000 og XMS3200 gjør jobben ganske likt eller om det er ulikheter av betydning. På forhånd takk.

MVH Rexuss

Forskjellen er at XMS3200 er klargjort for enda høyere FSB enn XMS3000 *sikle*. XMS3200 med samme FSB som XMS3000 klarer helt sikker CAS2 instillinger. Jeg tror de mener at den ikke klarer CAS2 hvis man skal benytte dens FSB helt ut, min XMS3000 klarer ikke CAS2 når jeg kjører 180MHZ FSB, men kjører jeg den på 177MHZ klarer den det med glans. Du kan helt sikker kjøre XMS3200 med 180FSB og fortsatt CAS2 instillinger.

Forskjellen på CAS2 og CAS2.5 er minimal, det er bare snakk om timing her. Den høye FSB veier opp for tapet på CAS2.5 på min maskin. De gjør ofte utslag på ren minne benchmark, men i praksis er det vansklig å merke noe til.

Er ellers 100% fornøyd med Corsairen min. Får med kjøleplater på begge sider, som fører til mindre temp under høy klokking. Litt dyrt men veier absolutt opp mot den ekstra ytelsen.

Redigert: Jeg orket ikke kjøpe XMS3200, koster en del mer enn XMS3000. Har du rå så gå for den.

[ Denne Melding var redigert av: MrA| på 2002-06-23 17:02 ]

Lenke til kommentar

Mange takk til MrA| :grin:

Blir som bestilt, Corsair XMS3200.

- Og med referanse til de som har mere peiling, - er Corsair XMS2700/XMS3000/XMS3200 den rammen som har fått mest skryt.

Så den anbefales varmt av de med peiling :razz:!

Så må jeg prøve noen flere Smilies, får dem ikke alltid opp...

:grin: :razz:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...