Gå til innhold

Problemer med kvalitet på tv ut

pcp160

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg trenger litt tips til og få mine tv opptak fra pc'n over på min gamle tv.

Først og fremst lurer jeg på om det er et krav at tv'n er av nyere dato for og få et brukbart bilde fra tv-ut på skjermkort?

Saken er at jeg da for en stund siden prøvde og koble tv til mitt gamle skjermkort Sapphire X600PRO, med en sånn liten 4pins (er det vel) S-video kabel. Kabelen er ca 8Meter lang, og jeg brukte en overgang fra S-video til scart i tv-enden.

Jeg klarte den gangen aldri og få et akseptabelt bilde, det var svært flimmrete og fargesprakende. Prøvde div innstillinger i Catalyst, og i sort/hvitt ble det noe bedre, men alt i alt ubrukelig.

Min konklusjon da ble at kabel var for dårlig/lang, eller at det rett og slett ikke kunne bli bedre med den gamle tv'n jeg har. (det er en 28" stereo tv, fra den gang stereo var nytt), så den er ikke av de ferskeste. Men dvd fra dvd spiller med kort scart går fint, så er litt usikker på dette...

Nå har jeg nytt skjermkort Gainward 6600GT, og jeg har ikke prøvd med det kortet enda. Det er en god del stuk med og teste dette, deksel på tv'n må av for og få brukt scart pluggen med overgang osv. Så jeg spør heller her først :)

Altså; er 8-10 meter S-video for langt (evnt stor kvalitetforskjell på kabler)?

Er tv'er som er 15+ år gamle av en eller annen grunn for gamle?

Er det noe som helst grunn til og tro at GT6600 har noe bedre tv-ut enn X600 PRO?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...