JanTerjeH Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Nå er det slutt på blå skjermen. Nå er det svart skjerm som gjelder. Etter en del problemmer med Asus A8N sli deluxe kortet tenkte jeg at jeg skulle prøve å legge inn nyeste bios. Med Alt + F2 og ny Bios i Floppy så, så det greit ut helt til den restartet. Da ble det svart skjerm. Sendte mail til Asus. Han ba meg prøve og snu batt. 180 grader i 30 sek. og prøve på nytt. Det hjalp ikke. Så det blitr og sende inn kortet hvis ingen her på forumet har løsningen. Venter i spenning. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Dette kan skyldes at det skjedde en feil under oppdatering av bios..Og at det kanskje var feil bios som ble oppdatert med.. Lenke til kommentar
LA8464 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 på endel kort må vel cmos resettes, når ny bios settes ? Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 på endel kort må vel cmos resettes, når ny bios settes ? Det stemmer..Er noen kort dette må gjøres på..Clear Cmos etter oppdatering..Hvis ikke dette fungerer så har det skjedd en feil under flashing av bios.. Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Det har nok skjedd noe galt ja, men jeg la ikke merke til noe. Alt så bra ut hele tiden. Men jeg er langt ifra noen xpert på Bios bytte. Foretrekker å bytte med update programmer, men siden det ikke gikk. Så ble det floppy oppdatering, og det virket jo veldig greit. Helt til maskinen stoppet på svart skjerm:( Clear Cmos er gjort. Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 http://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/compBoot-c.html Noen hovedkort har en såkalt Boot Block, men har aldri brukt det selv. Det er mulig at Asus har noen retningslinjer for hvordan du oppretter en diskett på hjemmesidene deres. Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Boot Blockhttp://www.pcguide.com/ref/mbsys/bios/compBoot-c.html Interesant.. Men ISA video card har jeg ingen kjenskap til. Får google litt. Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Har noen brukt eller har kjennskap til ASUS crashfree Bios 2 utility? Lurer på om det kan være løsningen på mine problemer. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Sendte mail til Asus. Han ba meg prøve og snu batt. 180 grader i 30 sek. og prøve på nytt. Da blir vel - = + og passer batteriet i "feil" vei på HK ? Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Da blir vel - = + og passer batteriet i "feil" vei på HK ? Ja opp ned. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Da blir vel - = + og passer batteriet i "feil" vei på HK ? Ja opp ned. Men går det an da ? Er litt i tvil jeg...? Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Ja opp ned. I praksis blir det vel som å ta ut batteriet, evt resette bios? Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Men går det an da ? Er litt i tvil jeg... Går bra det, men som JKJK skriver. I praksis blir det vel som å ta ut batteriet, evt resette bios sånn forstår jeg det også, så skjønte ikke helt vitsen. Men måtte jo prøve. Man er villig til å prøve alt når man sitter med en død pc. Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har du sjekket ALLE bios settings.. du tok vel backup (event finne på nettet), prøvd å bare flashe tilbake til gamle bios.. Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Får dessverre ikke sjekket noen settinger. Jeg har ikke noe skjermbilde i det hele tatt. Vet egentlig ikke om det er mulig å flashe tilbake uten skjermbilde. Men håper at det er det. Det er derfor jeg tenkte litt på den "crashfree 2 bios utility" som ligger på Asus cd'en. Eller går det an å lage en oppstart floppy som gjør alt uten å trenge retledning via skjerm?? Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Såvidt jeg vet har hovedkort fra MSI, Asus, Abit osv. Boot Block, slik at du bare skal behøve å sette i en diskett med original BIOSen. På den annen side virker det som om alle produsentene har klart å skyte seg selv i foten ved at flashprogrammene de tilbyr på hjemmesidene sine automatisk overskriver Boot Blocken ved flashing, så da er du like langt. De eneste valgene du har ved siden av å sende inn hovedkortet, er enten å bestille ny BIOS eller "hotflashe" brikken i en annen maskin. Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 automatisk overskriver Boot Blocken ved flashing Ja hvis de gjør det er det jo liten vits. Jeg har en dreamboks hjemme, og når alt er svart. Skjer en del i begynnelsen:) Så kobler du deg opp på com1 porten og bruker ett program til å legge inn nytt Image. Det hadde vært noe. Nå blir det vel posten på mandag. Og jeg som hadde koblet opp vannkj. og dandert etter beste evne:( Lenke til kommentar
Exiter Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Synes det er bare rett og rimelig at regningen for BIOSen havner hos Asus. Lenke til kommentar
JanTerjeH Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Synes det er bare rett og rimelig at regningen for BIOSen havner hos Asus. Helt enig, men har liten lyst til å vente x antall uker. Ventet lenge nok før jeg fikk kortet. Om 2 uker kommer Epox kortet også. Hadde det vært inne nå så hadde jeg byttet på flekken. Lenke til kommentar
Remind Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 hmm... jeg får selv svartskjerm på pcn å har ikke peiling på hva som er galt. har prøvd å bytte ut alle delene men ingenting skjerm. Skjermen blir svart og lyset blir gult istedet for grønt. Noe det samme som kunne ha hendt til meg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå