Solsviken Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Noen som har erfaring med en Thomson speedtouch 510i router fra NGT ? jeg syns det tar for lang tid å åpne kun en og en port ! Er det noen som vet om en måte jeg kan åpne en range på denne routern ? har hørt om Dr speedtouch , men siden jeg ikke har install cd (fulgte av merklig grunn ikke med min router) og får ikke nedlasta versjon fra www.speedtouch.co.uk versjonen til å kommunisere ? Jeg orker ikke sitte og åpne 100 porter der eg må ta en og en. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg lurer også på dette. Det beste for meg ville være å sette den opp som modem, og bruke en annen router til¨å håndtere routerfunksjoner. Er et bragrenset antall porter som kan åpnes i NAT også. Tror det var rundt 60. Jeg prøvde å ta en og en. Var desperat. Det eneste som funker sånn halvveis er Upnp for de programmene som støtter dette. Teit at routern ikke har port range. Helt ubrukelig NAT funksjon spør du meg. Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har ikke så mye greie på dette. Har dette selv pluss en trådløs router jeg ikke husker navnet på. Levert av telenor. I følge telenor skal ingen av portene i Routeren være sperret... Jeg har prøvd å lagt den til i NAT men fortsatt indikerer bittorent lampen at det er sperret en port.. Åpnet port 6881. Er og ingen brannmur på pc.. Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 følge telenor skal ingen av portene i Routeren være sperret gammle modem er slik , men de nye fra mars 2004 og utover er routere som må åpnes porter , har seff 510i og der må en åpne en ogb en port , har ikke funnet noen andre måter Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 For å åpne for bittorent hvordan gjør jeg det da? vet ikke om jeg gjorde det riktig en gang men åpner port 6881 men vet ikke om det ble gjort riktig... Om noen hadde hatt en printscreen hadde det vært fint. Lenke til kommentar
WzUp Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Bittorrent bruker portene 6881-6999. Derfor det hadde vært kjekt å kunne bruke portrange. Mulig at ikke alle alltid er i bruk, men jeg fikk det ikke til å fungere selv om jeg åpnet 60-70 av bittorrentportene. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Altså dette er et irritasjonsmoment for meg ! Får heller ikke det Dr. Speedtouch til å virke. Dette programmet tipsa han i kundeservice meg ! Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har samme modemet og jeg må ikke åpne noen porter. Alle portene var åpne når jeg fikk den. Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg skal selv prøve å hjelpe en bekjent med å få åpnet porter så han kan bruke BitTornado (en BitTorrent-klient). Skal se på det i løpet av kvelden. Har dere sett på denne siden: http://home.swiftdsl.com.au/%7Espeed/misc/...x.php?content=4 Der står det hvordan det gjøres via Telnet. Det bør da være mulig å kjøre et script som åpner en portrange...? Har ikke peiling på Telnet, men... Nederst på sida er det et program som kanskje kan fikse problemet. Det ser ihvertfall ut som det støtter åpning av en portrange. Geir Atle Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Fikk her om dagen nett fra NGT, medfølgende et stk Speedtouch 510i. Jeg behøver ikke åpne noe porter for å få BitTornado til å funke perfekt. Derimot på IRC finner jeg ut at jeg ligger bak en firewall og får ikke sendt filer Det er litt iritabelt, ikke at det er der jeg sender mest filer, men liker ikke begrensninger. Prøvde å finne en funksjon som gjør at man kan sette en IP utenfor alt i routern så den er helt åpen, men dette fant jeg ikke. Noe jeg kunne på DLink routern kombinert med Telenor ADSL. Nesten så jeg savner oppsettet der jeg bodde før. Så fint om noen har en løsning på dette. Syntes også at dette var en sucky router, mulig jer er litt små dum men. Finner egentlig ikke portforwarding, ikke på en skikkelig måte. Kunne vært digg å bare brukt den som et modem og latt en router nr 2 ta seg av det andre. Slik som telenor har det Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 etter litt preik frem og tilbake og tankegang med en kompis kom vi frem til at jeg skulle sette port til 0 for å se om det kan simulere ALLE porter. Noe det gjorde, så det er en mulig å sette 0 for å åpne ALLE, istedet for å sette opp mange. Funker litt som ip 0.0.0.0 Lenke til kommentar
Bogan Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er ikke det fryktelig uheldig? Du åpnet altså bare port 0? Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Er ikke det fryktelig uheldig? Du åpnet altså bare port 0? korrekt, du åpner jo for ALT, blir som å sette utenfor Firewall i routern, men kan jo da suplere med en lettere konfiugerbar lokalt Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) detta må jeg teste. Håper det virker.' EDIT : funka ikke !! Faen er det en annen måte å slå av hele dritet på ? Endret 20. februar 2005 av g0lden Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ja jeg har vel kanskje i tillegg skrudd av firewalling via telnet... men det hjalp ikke. Sikker på at du satt det på riktig innside IP og satte utside ip til 0.0.0.0 http://home.swiftdsl.com.au/~speed/misc/index.php?content=4 Lenke til kommentar
geir_a Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg fikk heller ikke til å forwarde portene i modemet til kameraten min. Prøvde både via Telnet og v.h.a. programmet jeg nevnte i et tidligere innlegg. Det skal være mulig å slå av hele routerfunksjonen i modemet: http://www.online.no/kundeservice/veiledni...utenrouter.html Dette har jeg ikke prøvd, så jeg aner ikke om det fungerer. Geir Atle Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Dette har jeg ikke prøvd, så jeg aner ikke om det fungerer. Vel, det fungerer for Online som bruker PPPoE, NGT bruker PPPoA og da blir det en annen sak. Enklest er vel og bytte modemet i noe som støtter litt mer fancy funksjoner. 3com og Draytek-router/modem bør fungere helt flott. Lenke til kommentar
Svendsen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) men hvordan vil dette funke for NGT kunder? like bra? edit: fikk svar over egentlig Endret 21. februar 2005 av Svendsen Lenke til kommentar
femfulle Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Eg slite med det her modemet og, sjå signatur. Vurderar å skaffe meg eit nytt modem. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg bruker også denne routern i fra NGT. Har egentlig ikke noe problem, eneste portene jeg trenger å åpne er 3389 og 3390 som jeg bruker til RDP. Bitcomet trenger ikke å ha noen porter åpne. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå