Gå til innhold

Brukt 300D til 5000 kr, bra kjøp?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer litt an på kamera og kompresjonsgrad, samt hvor vanskelig det er å komprimere bildet.

Hvis du tar bilder med beste .jpg kvalitet, tar hver megapixel ca. en halv megabyte. Det vil si at 6 megapixler er ca. 3 megabyte, mens 8 megapixler er 4 megabyte. Filer fra digitale speilrefleks tar gjerne litt mer plass. 512MB på et D70 (6 megapixler) får vanligvis plass til i underkant av 150 bilder i følge en kollega som har dette kamera.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Takk for svaret.

Helt annet spørsmal. Jeg har nå IXUS 400, som jeg forsåvidt er veldig fornøyd med, men vurderer å oppgradere dette til IXUS 700 evt kjøpe meg et digitalt speilrefleks kamera og beholde mitt IXUS 400 for party bilder osv.

Hovedgrunnen til at jeg har lyst på et speil refleks kamera er faktisk muligheten til å ta vidvinkel bilder. Var nemlig en måned i Kina i fjor, og det jeg savner mest i etterkant er muligheten til å se "mer" på bildene. Når jeg tok bilder av skyskrapere i Shanghai og Hong Kong, fikk jeg ikke hele bygningene inn i et bildet pga størrelsen.

Tok en del bilder, hvor jeg i etterkant klippet dem sammen til et oversiktsbilde. Men føler liksom at noen ganger kan et vidvinkel objektiv hjelpe.

Mitt andre spørsmål går på betydningen av tallene på objektivene. 50mm, 100mm 50-110 mm osv hva betyr dette?

Er student i England, så pris er viktig. Har tittet litt rundt og føler at Canon er det jeg vil gå for, ettersom jeg er svært fornøyd med IXUS serien.

Ser ut som 350D kommer til å bli priset gunstig ny, evt vil jeg kjøpe meg et brukt 300D.

Hva synes dere?

Hva burde en evt forvente å betale for et brukt 300D kamera?

PS!! Skal enten til Himalaya( Mt. Everest) eller Peru i Juni. Derfor jeg har lyst på nytt kamera. Så skal hovedsaklig bruke kameraet til natur bilder osv.

Pluss et siste spørsmål, kan 300D og 350D ta filmklipp slik som IXUS serien kan?

Endret av cgsimons
Lenke til kommentar

Kom over dette brukte kameraet på ebay.co.uk

items include

2 x canon branded lences 18-55mm & 75-300mm

camera body

charger without cable (normal cable can beused)

rechargable battery

canon strap

manual & software

av cable

usb cable

£399 = 5000 kr

Er dette et bra kjøp, hvis kameraet er i bra stand?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...