Gå til innhold

Nei til sidemål (Nynorsk) ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
nei til nynorsk  :thumbdown:

Er det no eg skal seie "Nei til bokmål"?

hehe, om du mener det så gjør du jo det, jeg for min del har jo hatt bokmål alle år på skolen, så begynte vi med nynorsk for tre år siden... jeg klarer ikke all grammatikken, derfor liker jeg ikke norsk/nynorsk/engelsk/tysk

 

har hatt tysk i tre år... kan nesten ingenting

 

jeg er stolt av at jeg hadde "ikke karaktergrunnlag" i nynorsk i fjor

Lenke til kommentar

Det er greit for min del at vi lærer litt sidemål, problemet som jeg ser det er at Norsk faget har veldig mange karrakterer.

 

i Grunnskolen

Norsk

-Hovedmål

-Sidemål

-Muntelig

(+ evt. 2 karrakterer i norsk eksamen)

 

Andre fag

Matte

Samfunnsfag

Naturfag

 

Greit at Norsk er et viktig fag, men at det er like viktig som den andre gruppen ser jeg heller tvilsomt (kan dog ha en diskusjon om KRL, msikk også, men de får opprette en egen tråd).

 

Dette er en uforholdsmessig stor del av karrakterene etter min mening, sidemålsundervisningen bør reduseres og krarrakteren fjernes.

 

Dette er dog foreslått endret i utkast til ny lærerplan (de som blir trukket i norsk, får kun eksamen i hovedmål).

Lenke til kommentar

Nynorsk er tøft ! :cool: Sidemålet er til de grader feil lagt opp, med for mykje terping på substantiv-bøying og for lite historie/kultur kring nynorsk/bokmål.

 

Likevel, sidemål er også samlande, at det ikkje vert "oss og dei andre".

 

Og så litt pro-nynorsk, istadenfor pro-sidemål: Rundt 700.000 nordmenn nyttar nynorsk i private samanhengar, og 116 kommunar har nynorsk som administrasjonsspråk. Talet på nynorskbrukarar er i auke. Nynorsk er ein samnemnar for dei norske dialektane, mens bokmål er basert på dansk. Nynorsk er ein viktig del av kuturmangfaldet i Noreg.

 

*skriv ikkje under*

Endret av noodles
Lenke til kommentar

Kjartan Fløgstad skrev en gang: Fjern Sør-Amerika fra kartet!

 

[...]

 

Er du nynorskmotstander kan du umulig ha lest Bikubesong av Frode Grytten. Slik begynner den:

 

Eg er 40 no, like gammal som Morrissey. Snart er hausten her og mor mi har komme heim til Murboligen for å dø. Ho ligg for det meste i senga, kald og tynn, lita og gjennomsiktig, ventar på døden mens ho glir inn og ut av søvnen.

Eg breier dyna over henne og hentar vatn til henne når ho vil drikke. Eg held henne i handa og børstar håret hennar når ho er vaken. Eg prøver å få henne til å ta medisinen ho har fått med frå sjukehuset, men ho nektar.

Eg har tatt nok medisinar, seier ho. Eg vil ikkje ta meir.

Eg masar ikkje på henne og tenker at det speler inga rolle. Snart er det over likevel. Snart er det slutt.

 

Hele første novelle (kapittel) finner du her.

Endret av Antikapitalist
Lenke til kommentar
Og så litt pro-nynorsk, istadenfor pro-sidemål: Rundt 700.000 nordmenn nyttar nynorsk i private samanhengar

Det er 15% av befolkningen.

Talet på nynorskbrukarar er i auke.

Men det er fremdeles bare 15%.

Nynorsk er ein samnemnar for dei norske dialektane, mens bokmål er basert på dansk. Nynorsk er ein viktig del av kuturmangfaldet i Noreg.

Det driter jeg i. Jeg fatter ikke hvorfor den 15% store minoriteten som snakker nynorsk skal prakke grautmålet sitt på andre. For min del kan du snakke og skrive skoltesamisk, bare du ikke prøver å tvinge meg til å forstå det. For det andre så koster det forholdsvis mye penger å drive et byråkrati som bruker drøssevis av årsverk på å oversette ting mellom to tilnærmet identiske målformer, prakteksemplet er

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nrk_hordaland/4135480.html .Hva får samfunnet ut av å bruke 25 millioner på å oversette mellom to målformer? Greier ikke nynorskfolket å finne veien til sykehuset hvis det står "sykehus " istedenfor "sjukehus" eller får dere problemer med å fylle ut selvangivelsen hvis den ikke kommer på nynorsk?

Lenke til kommentar

Nynorsk er tøft. Eg synast at undervisninga i nynorsk som sidemål er mangelfull(på grunn av mangelfull nynorskkunskap hos lærarane.) Eg er sjølv så heldig at eg har nynorsk som hovudmål(då klarer eg å lære begge målformane bra i staden for bare bokmål.) Eg ville likt om dei slo saman dei målformane til ein form slik at det blir færre som skriv feil på grunn av blanding av bokmål og nynorsk, men alle burde lært standarordene på både bokmål og nynorsk uansett. Då tenkjer eg ikkje på ord som vørnad som tyder respekt.

Lenke til kommentar
Bare en liten parantes her; dersom man i arbeidslivet mottar et brev på nynorsk, ja så er det ren og skjær folkeskikk og også svare på nynorsk. Praksisen er den samme ved brev som er skrevet på bokmål.

 

Kanskje det ikke er så dumt å lære seg nynorsk likevel?

Min far har lært meg at et smutthull er å skrive et brev med "vedlagt fyljer svar på dokkers spyrsmål" også legge ev svar på bokmål. :)

Lenke til kommentar
Eg hatar nynorske. Eg har ein nynorsk lærarkandidat, og eg forstår farsken mæ ikkje ein dritt av ka ho seie. Eg må dunke sidemannen i ryggen heile tida når ho snakkar. Tel helvete mei nynorsken!

"Eg" som du skriv, er forresten nynorsk. Det samme er "ein", "ikkje", "ho", "heile", "tida" og "snakkar".

Catch my point? ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...