Gå til innhold

Strømmangel til gf6600gt?

turbosverre

Anbefalte innlegg

Var muligens for gjerrig og kjøpte 650w strømfors. fra qtec til a64 3500+ og Gainward gf6600gt golden sample(som liker å klokke noe). Får feilmeld i spill o at kortet får lite strøm. Er det mulig at q-tec er SÅ ræva dårlige? Kobla til ekstra strøm på hk vsia pci-expressen som egentlig er til sli-oppsett, men hjelper enda ikke.

Eneste medisin ny strømforsyning? Ikke funnet noe ekstra strømtilkobling på selve skjermkortet.

Anyone?

Foreslå i alle fall en halvrimelig strømboks.

PS: Himla god q-tec (650W!!!) på bruktmarkedet (eller søpla) snart!! (Ehe, j.. søppel. :thumbup: )

Mvh "turbo"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ehhh, har selv den samme PSUen fra Q-TEC. Sikkert ikke den beste, men kjører mitt Gainward 6600 GT uten problemer. Kjører samtidlig 4 disker, 5 vifter, 5 PCI kort, og masse annet dill dall. Skjønner ikke at du skulle ha noen større problemer med PSUen her nei.......

Edit: Kjører Socket A med en 3200+ jeg da, og AGP hvor det er en strømkontakt på skjermkortet.....

Edit: Og jeg kommer snart til å bytte ut PSUen selv :) Har fått skrekken for Q-TEC etter alt jeg har lest her inne :cry:

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

Har GW GT6600 Ultra 1960 GS, nF4 maskin med 3200+ og 480W "Seriøs" PSU - Tagan - ingen spm. om strøm - er heller ikke kobling på kortet for ekstra power - siden PCI-E slotten skal kunne levere ca. 75W.

Sorry - blir ekstra dyr power på deg "turbosverre" siden du først fikk en til 4 - 500,-? og så må skaffe en ny i 600,- til 1000.- klassen, les denne sammenligningstesten av 19 PSU - du kan finne Q-tec med nye navn her....bl.a. "Hiper". - Fant en "ekstrem" test av PSU der en "Hiper" 525W? gikk opp i røyk, i samme maskin som Tagan 480 kjørte uten å tenke seg om - "Spesiell" kjøling med kompressor så prosessoren gikk på minusgrader og var heftig klokka (Intel maskin..).

Lenke til kommentar

Da har vel jeg gjort en helbom med å kjøpe en Hiper 525W til 800kr da.

trodde dette skulle være en bra strømforsyning, men den er vel bedre enn en

Q-tec 550W vel??, (hadde en slik før jeg kjøpte denne)

ble litt skremt av at den plutselig kan gå opp i røyk ja :no:

noen fare for at den kan ryke med dette oppsettet?

Chieftech Midi-Tower/m 525W Hiper, Sort

MSI KT6-Delta FISR

AMD Athlon XP 3000+, 400FSB

2 x 512MB Corsair XMS 3200 PRO

Gainward 6800GT (Ultra/2400 GS)

Creative Audigy 2 ZS

Seagate Barracuda 7200.8, 300GB ATA

Seagate Barracuda 7200.8, 400GB ATA

Sony Floppy, Sort

Sony CD-RW/DVD Combo 52/32/52/16, Sort

Samsung CD-RW/DVD Combo 52/24/52/16, Sort

Endret av Nvidia
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...