cortec Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Heisann folkens, lurte på om dere kunne hjelpe meg med noe som har plaget i flere dager nå. Hver gang jeg starter opp maskinen aktiveres tcpsvcs.exe som prosess og bruker 99% av cpuen. tcpsvcs.exe (=TCP/IP Services Application) Filen er en vanlig windows fil som ikke skulle være farlig i det hele tatt, men eg misstenker at den har blitt infisert av en trojan (Backdoor.Egghead) Prosessen fjernes enkelt ved trykk ctrl+alt+del og cpu % blir normal igjen, men hver gang jeg starter opp maskinen aktiveres den igjen, som sagt. Dermed er den ikke vekke. Skade gjordt: Internet (startsiden) går treigere enn vanlig, i tillegg er det et program (steam.exe) som jeg ikke får startet i det hele tatt. Vær vennlig å hjelp meg! Takk. Endret 18. februar 2005 av cortec Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Denne ? http://securityresponse.symantec.com/avcen...or.egghead.html Lenke til kommentar
cortec Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jarmo, er akkurat den ja :/ Formater virker som et litt enkelt svar da. Står jo at det skal være enkelt å remove den da, men har prøvd alt eg. Endret 21. februar 2005 av cortec Lenke til kommentar
cortec Skrevet 25. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 25. mars 2005 Problem fikset... ikke spør hvordan for jeg husker ikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå