hermine Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei Jeg har en maskin som jeg bare får svart skjerm på. Jeg har prøvt å byttet skjermkort som virker, men skjermen er likevel svart. Hva er neste step jeg må sjekke da? (Dette er en eldre maskin, men fullt brukbar til spilling for barn, eller rettere sagt var fullt brukbar... På forhånd takk Hermine Lenke til kommentar
Potetfar Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvor kraftig strømforskyning har du? Lenke til kommentar
hermine Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 220v 3A.... Lenke til kommentar
Amatøren Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Har akkurat samme problem med en gammel Cinet 700mhz pc. Har prøvd å skifte skjermkort, men skjermen er allikevel svart. Jeg koblet også til et skjermkort med vifte, men vifta på skjermkortet aktiverte seg ikke da jeg startet opp pc'n, så det ser ikke ut til at skjermkortet får strøm. Det er stor nok strømforsyning til maskinen, hvis ikke strømforsyninga plutselig har blitt mindre da Uansett så har jeg ikke peiling på hva som har gått galt. Noen som har vært borti dette før kanskje..? Lenke til kommentar
Amatøren Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kan legge til som relevant informasjon at vifta på cpu'n fungerer, hører leselyder fra harddisk, men skjermen er bare svart, har prøvd en annen skjerm med andre kabler oxo. Tror noe har tatt kvelden for godt der inne, kanskje hovedkortet? Lenke til kommentar
hermine Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg kobla også til et skjermkort med vifte, og vifta virka og det så ut til å fungere, men skjermen var likevel svart... Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kanskje AGP porten har tatt kvelden. Du har prøvd med AGP skjermkort, men ikke PCI skjermkort? Hvis du har et PCI skjermkort, prøv med det. Kanskje du kjenner noen som har det hvis du ikke har det. Lenke til kommentar
Amatøren Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 PCI funket utmerket, takk for tipset, da vet jeg ihvertfall hva som er galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå