Templar Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Jepps, jeg spør igjen, noen med ASUS A8N SLI og denne myst? Zandro, på Microplex sine sider er -5vcd ikke nevnt?! Simon Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Jeg sitter å ser på ATX kontakten til MIST akkurat nå og ser den hvite ledninga, har ikke psuen hatt -5v så har heller ikke den hvite ledninga vært der Endret 22. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
Bugs_Bergen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Mist PSU'en ser virkelig bra ut. Spesiellt med tanke på at den ikke bråker. Selv har jeg en CWT 550 w . Den er ikke særlig stille av seg, men bråker ikke verre enn en standard Chieftech 360w. Den er ikke pen og se på heller. Men leverer derimot mer strøm sammenlagt enn de fleste andre strømforsyningene jeg har sett i denne prisklassen. Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Litt nysgjerrig på hvor stille den er. Fint at mange er fornøyd, men kunne tenkt meg en litt grundigere sammenlikning enn "den er nesten helt lydløs" og "det ble helt stille i forhold til den gamle bråkebøtta". Hadde vært kult med en sammenlikning mot PSU'er fra SilenX og Nexus, for eksempel. Noe for Overklokking.no? :bambiøyne: Vet at ordentlig lydmålingsutstyr er dyrt, men en enkel hørselstest gjør også nytten. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Får min i dag, så jeg kan ta opp på en mikrofon til deg, og ta opp en standard Chieftec 360W, så du kan sammeligne litt selv? Send PM hvis du er interesert. EDIT: Alle andre som vil høre sammenligning mellom Mist 500W, og Chieftec 360W, send PM til meg, så sender jeg dere lydklipp av begge (evt. et av begge) Endret 22. februar 2005 av sigen Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Fikk mail fra Microplex i dag ang -5V og her er hva de skriver. "Den har ikke -5V og det er heller ikke nødvendig i henhold til den nye ATX12V-2.0 standarden. Jeg tror heller ikke det er mange hovedkort som krever -5V, vi kjenner kun til en type hovedkort som krever -5V, og det er MSI K8N xxxx hovedkort. Det er da også såpass spesiellt at de har spesifisert at den trenger -5V på både produktsiden og i brukerveiledningen. At en hovedkortprodusent presterer å produsere nye hovedkort med 24-pins kontakt (som kreves i den nye ATX12V-2.0 specen) og som må ha -5V (som er fjernet i den nye ATX12V-2.0 specen) må nok godskrives tabbekontoen til hovedkortprodusenten og ikke PSU produsentene." Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Det er merkelig, hvorfor er den hvite ledningen der? er det spenning på den? At ATX 2.0 ikke skal ha -5v vet jeg godt, men jeg stusset over det da jeg fikk den, og at den hvite ledningen faktisk var der. Jeg sitter nemelig med en F/S 400 (AHNF) som er ATX2.0 og den har ikke denne ledningen i det hele tatt er den bare til pynt? Endret 22. februar 2005 av zandro Lenke til kommentar
Arve28 Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) DA fikk jeg satt inn Mist'n. Den var stille i starten. Men etter som den blir varm bråker den litt mer, men det legger man ikke merke til. Fortsatt veldig svak. Speedfan sier følgende. 27 grader i kabinettet, 48 grader cpu, Harddiskene 34 grader. Har hengt en temp på baksiden der psu plåser ut. Denne er på 34.1 grader. Overaskende at den er såpass varm. Nå er det CPU som bråker. 19dB er for høyt. Endret 22. februar 2005 av Arve28 Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Jeg har 15 grader på cpu Lenke til kommentar
Templar Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Sigen, fått satt opp Mysten? Simon Lenke til kommentar
sigen Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ja, jeg har fått den, men har helt glemt ut å ta opptak av den. Lover å gjøre det i morgen. Beklager. Det heter MIST, ikke MYST... bare et lite "tips" Lenke til kommentar
LoveAmiga Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Bestillte MISTen i dag. Skal bli godt å bytte ut min 650W Q-TEC som bråker så sinnsyyyyyyyykt! Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 DA fikk jeg satt inn Mist'n. Den var stille i starten. Men etter som den blir varm bråker den litt mer, men det legger man ikke merke til. Fortsatt veldig svak. Speedfan sier følgende. 27 grader i kabinettet, 48 grader cpu, Harddiskene 34 grader. Har hengt en temp på baksiden der psu plåser ut. Denne er på 34.1 grader. Overaskende at den er såpass varm. Nå er det CPU som bråker. 19dB er for høyt. Hey, kult med flere fanatikere. Du sier at den blir mer bråkete når den blir varm, men når blir den varm? Er det etter lengre tid med idle, eller under spilling/load? I så fall, roer den seg ned igjen etterpå? Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Når jeg spiller Doom3 eller Farcry så øker viftehastigheten på vifta men den blir fremdeles "overdøvet" av harddisken som er veldig stille (Samsung) og pumpa til Bigwater (som bare lager en lav summelyd) den blir også varmere, ca 38grader på lufta som kommer ut av psuen målt med et multimeter med temp probe Lenke til kommentar
Tjohei Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hvor lang tid tar det før strømforsyningen roer seg ned igjen? Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jepps, jeg spør igjen, noen med ASUS A8N SLI og denne myst? Zandro, på Microplex sine sider er -5vcd ikke nevnt?! Simon Jeg har A8N-SLI og mist, funker fett det Lenke til kommentar
giggs11 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ser at denne PSU kun har 1 stk PCI-E kontakt. Hvordan løser man det hvis en vil ha SLI oppsett? Lenke til kommentar
Surre Sprett Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Ser at de fleste er fornøyd med denne, men vil anbefale dere som ikke har kjøpt den enda, eller ikke helt har bestemt dere å lese det jeg skrev HER. Lenke til kommentar
50_Øre Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Ser at denne PSU kun har 1 stk PCI-E kontakt. Hvordan løser man det hvis en vil ha SLI oppsett? Bare å bruke overgang fra 4 pin-molex fra PSU`en til pci-e kontakt. Endret 23. februar 2005 av 50_Øre Lenke til kommentar
stigen1 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Ser at de fleste er fornøyd med denne, men vil anbefale dere som ikke har kjøpt den enda, eller ikke helt har bestemt dere å lese det jeg skrev HER. Takk for "forvarselen". Leste dette og kjøpte Mist'en (fikk den idag), må si meg meget fornøyd. Er veldig opptatt av kvalitet vs støysvakt, så dette er et supert produkt. Har tidligere hatt Chieftech, FS og sist Hiper, sistnevnte vil jeg anbefale alle å styre unna. Hiper (type R) var ustabil spes på -12V, samt de 14db viften var oppgitt var BS. Men uansett MIST 500W kan anbefales fra min side iallefall! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå