Gå til innhold

Gainward6600GT problem,maskinen stopper under boot


Stoltenberg

Anbefalte innlegg

Problemet er simpelt:

Jeg skrur av maskinen.

Jeg tar ut mitt gamle Gainward 5600fx, og putter inn det nye 6600GT-kortet.

Jeg skrur på maskinen, og den kommer

forbi gfxbiossekvensen,

forbi ramopptellingsekvensen

også kommer den vanlige:

DEL->Setup F12-> Boot sequence F10-> Flash recovery

.. ihvertfall noe i den duren,

men etter der stopper den. Vanligvis etter den setninga, så kommer harddisk-opptellingsekvensen, men det gjør den ikke nå.

 

Det kommer heller ingen pip. Prøver jeg å trykke del, skjer ingenting utenom at pilen blir om til ordet "Go". Slik: DEL Go Setup. Utover det..kun viftens summing.

Endret av BagBiter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MB: MSI KT6 Delta

GFX: Gainward 6600GT

RAM: 1gig DDR

CPU: AMD Athlon XP2600+ 2.083 GHz 333 MHz bus

PSU: .. ukjent, det står veldig lite der.. det er ihvertfall en dual med rosa vifter:p

 

og jeg har ikke prøvd å dra ut diskene, jeg har prøvd å dra ut dvd'n og cdbrennern.. men det er diskene jeg burde prøve å fjerne?

Lenke til kommentar

sjekk hos microplex ....enten BZERK 500W som du får for ca 600.- eller den nye MIST er jo helt rå...noe dyrere...har du sjans å låne en PSU kan jo det være lurt å prøve å se om det løser problemet først...(aner ikke om de passer ditt kabinett..)..har du sjekket spenningene på den du har....? gå inn i bios og sjekk at den holder riktig spenning..kansje du finner et modell,nr på den så du kan få vite hvor mye watt du har også(søk på nettet.)..

Lenke til kommentar
jeg mener du bør få sjekka om du har nok strøm....en del av de nye skjermkorta skrur av pc,en under oppstart hvis du har for dårlig PSU...kansje du har et annet problem her men sjekk alltid at du har bra nok PSU...!

 

Jeg mener at et 6600GT kort drar ikke mye strøm under boot, ikke noe særlig mer enn 5600 kort.

Kun under hard belastning man merker forskjell...

Siden 5600 kortet booter lett, kan man gjette på andre ting....

Prøv å resete cmos, for å se om det hjelper.

Endret av torkelma
Lenke til kommentar
jeg trenger en psu med en sånn ekstra 4 punkts-ledning som går inn i hovedkortet utenom den vanlige strømledningen.

 

noen forslag?

Den ekstra pluggen du beskriver kalles P4-plugen, og inngår i alle dagens strømforsyninger. Det skal ikke være mulig å kjøpe feil type PSU bare du kjøper noe med kvalitet.

 

Ikke for å starte ekstra flaming her, men jeg mener å ha sett Q-Tec PSUer med rosa vifter :p

 

Noen forslag: Bzerk som nevnt, Tagan 420W, Mist 500W og mange flere som sikkert blir for dyre.

Lenke til kommentar

takk for psuforslag

 

her er Frequency/Voltage Control settingene

CPU FSB Clock: 170

CPU Ratio: Auto

V-Core: Auto

(Default V-Core 1.650)

V-Link Voltage: Auto

DDR Voltage: Auto

AGP Voltage: Auto

 

og da jeg sjekka V-Core under PC Health Status, stod den på 1.648

vet ikke om detta er av noe betydning.

 

Jeg sjekka også om jeg kunne forandre AGPtype (2x,4x,8x) men den stod på auto og kunne ikke forandres

Lenke til kommentar

1,648 er godt innenfor feilmarginen, så ingen fare.

 

Btw, du har overklokket CPUen din litt. 3MHz "for mye" på FSB.

Men du skal virkelig ha en skikkelig søppelprosessor hvis den blir ustabilt av det.

 

Hva slags RAM har du? Du kan jo prøve å gi litt mer spenning annet enn det som står på auto. 2,7v er ikke noe å bekymre seg over, 2,8v skulle også gå fint.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...