Gå til innhold

Er det bra med .tk domene?

Edstro

Anbefalte innlegg

Hei letter etter domene.

Men vil gjerne teste noe gratis :D Så eg komm over .tk domene.

Så eg har noen spørsmål:

Får man masse reklame vis man registrerer seg?

Er det mulig og si opp domene etter det er registrert?

(Dette spør eg om i tilfelle der følger med reklame etter eg har registrert et domene)

Hjelp :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hvis du sjekker www.dot.tk så skal du kunne registrere gratis .tk-domener. På den tiden jeg brukte de, fulgte det med en popup-reklame (kun reklame for dot.tk) som kun dukket opp hvis du gikk inn på siden fra .tk-domenet (hvis du brukte den "lange" linken ville du ikke få popup). Ellers har vi jo gratisdomener hos f.eks. www.moo.no (der blir det www.bruker.moo.no), no-ip.com (der kan du få brukernavn.no-ip.com f.eks., eller en drøss med andre endinger). Ved begge de 2 siste slipper du reklame.

Lenke til kommentar

Utifra det jeg vet kan et gratis TK domene utløpe, det vil si at domenet blir tilgjengelig for andre hvis det ikke brukes (ingen trafikk). Et betalingsdomene utløper vel ikke hvis du fortsatt betaler :)

Likevel vil jeg anbefale deg å faktisk lese reglene for .TK domene. Gratis er ikke alltid bra. .moo.no er nevnt og det synest jeg er en bedre url (dog ikke domene).

Hvis du skal bruke domene proffesjonelt ville jeg anbefale deg å få et .no og .com domene og betale. For gratis domener må du som regel gi opp en del rettigheter. Dvs. du eier ikke domenet selv.

Lenke til kommentar
Hvis du skal bruke domene proffesjonelt ville jeg anbefale deg å få et .no og .com domene og betale. For gratis domener må du som regel gi opp en del rettigheter. Dvs. du eier ikke domenet selv.

Er det slik at du må være et registrert foretak for å kunne bestille .no ?? Mener å ha hørt/lest det et sted, men det virker jo ikke som om det er det.

Lenke til kommentar

Knalldyrt? 250 kroner betalte jeg... og så er det 150 kr i året de neste årene..

Mange firma tilbyr gratis domene imot man kjøper en serverplass pakke til 60-70 kr i måneden.. (.com .biz .net osv)

.no domene krever att man har organisjonsnummer ja, men det har kanskje noe i familien som du kan låne? Det er ingen forbindelse eller krav til hvilket organisjonsnummer du bruker sålenge eieren av nummer signerer på egenmeldingen.

Endret av aurstad
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...