ezcey Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg skal ha ny harddisk til nytt kabinett og ny maskinvare, og har sett litt på hvilke disker som er aktuelle. Avgjørende faktor er helst lydutslipp. Fra førav har jeg kjørt mye med Western Digital sine IDE disker, men på det nye oppsettet skal jeg kjøre S-ATA disker hovedsaklig, og etterhvert kun S-ATA. Diskene jeg har sett på er følgende: Seagate Barracuda 7200.8 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM NCQ Western Digital Caviar 250GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Garantitiden på Seagate sin disk er 5 år, mot 3 år på Western Digital sin disk, og lytdutslippet på Seagate er 28db, mot 34db på Western Digital sin. Prisen er lik på begge diskene, men jeg har bare erfaring med WD. Noen som har erfaringer med Seagate Barracuda, gjerne den gitte disken, evt. begge diskene og kan gi en sammenligning? Personlig synes jeg Seagate sin virker til å være det beste valget, men jeg har ingen erfaringer med disse diskene. Lenke til kommentar
decent Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 WD bråker vel en del. Har Seagate og er kjempefornøyd med den. Lenke til kommentar
LgitechDInovo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 seagaten har jo NCQ sm vil gjøre denne litt raskere, og jeg har en seagate selv som er nermest lydløs hvis du har en kabinett vifte i kabinettet som overdøver den, (De fleste har vel en form for kjøling som vil overdøve dette) Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 WD sine Raid Edition har 26dB mot 36dB på de andre WD diskene. Pluss en MTBF på 1 million timer (SCSI kjører vel 1mill ++) Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Siden prisen er lik og Seagaten har Ncq så ville hvertfall jeg ha valgt den hvilke av de som bråker mest er vanskeligt og si. jeg har 200gb verisonene av wd og seagate og må si at seagaten har en irriterende "krrrrr" lyd når den jobber, men wd'en holder et mer stram lyd linje, men synes de bråker like mye, viftene overdøver begge Lenke til kommentar
EpziloN Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 jeg har en seagate 7200.7 på 120GB og den er jeg drit fornøyd med. Epz. Lenke til kommentar
ezcey Skrevet 11. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 11. mars 2005 Noen som kan si meg hva NCQ er, og hva det er godt for? Bestillte forresten nettop Seagate disken. Lenke til kommentar
scarlett Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 (endret) Seagate er nok det beste valget. Har flere seagate disker selv og er veldig fornøyd med de. Prøvde en WD men returnerte pga støy. En høyfrekvent lyd som gjorde det ulevelig å ha den. Endret 11. mars 2005 av scarlett Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 NCQ http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=8081&side=2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå