Gå til innhold

trenger nytt hovedkort med støtte for 2 cpuer

Maardum

Anbefalte innlegg

heisann.. jeg tenkte jeg skulle kjøpe meg et nytt hovedkort jeg. jeg ser etter et kort med plass til 2 prossesorer. kan noen hjelpe meg med å finne ut hvor jeg kan kjøpe det?? :)

kanskje litt feil sted og spørre om dette. jeg vet ikke om noen andre steder og spørre :blush:

#topic endret av moderator jankee#

Endret av Jankee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor skal du ha 2 CPU'er på HK?Hva skal det brukes til?

Edit: Skal du ha 2 prosessorer må du kjøpe Intel Pentium 4 Xeon prosessorer og HK til de..Dette er da egnet til bruk i servere..Skal du ha en vanlig mulimedia PC kjøper du jo bare en kraftig prosessor isteden for å kaste bort mye penger..Og du kommer raskt opp i mye penger..5000 for 2 Xeon og HK får du fra over 2000 og oppover..

Endret av nikhuse
Lenke til kommentar

Hvis du sier først hva du skal bruke penger på, så kan vi nok lettere hjelpe deg til å finne riktige deler.

En god pekepinn på Dual CPU-oppsett er: Dersom man ikke vet hva man skal ha, skal man sannsynligvis ikke ha det. Dual CPU-maskiner er mer tiltenkt krevende arbeidsstasjoner og servere, ikke "normale" PC-brukere som skal spille og surfe.

Generelt sett krever en Dual CPU-løsning mye dyrere komponenter enn en normal PC. Og hvis du for eksempel tenker på å ha en kraftig PC til spilling, tjener man ikke noe særlig på dette, da svært få spill er optimalisert for Dual CPU.

Lenke til kommentar

jo det jeg egentlig har lyst til er å kjøpe meg en god fin pc som kan spille med. det jeg gjør mest er å spiller og surfer. og jeg hater trege ting :p men jeg har ikke no peiling på hovedkort og prossesorer, ekke det jeg har sotte meg no særlig i. så det hadde vært fint med litt hjelp til dette. trenger nytt HK og en rask, men ikke så ille dyr prossesor. samma om det er Athlon eller Pentium :)

Lenke til kommentar

da lager du deg en ny post i "Hjelp til Kjøp av ny PC"-kategorien hvor du skriver følgende:

En god overskrift med hva slags PC du skal ha, ca pris og samme om det er Intel eller AMD (eks: "SpillPC til ca 10 000,- AMD/Intel")

I selve posten skriver du:

- Mer om hva du skal bruke PCen til

- Mer om budsjett, hvor mye du max vil bruke

- Hva du trenger, om du for eksempel har skjerm og mus/tastatur fra før av

- Hva som helst annet som skulle falle deg inn om hva du vil ha.

Da kommer du garantert til å få god hjelp! :thumbup:

Lenke til kommentar

takk for tipset :) men det som er at jeg skal bare ha HK ikke mer. bare et bra HK som ikke koster så allt for mye. ekke rik :( og selvfølgelig vill jeg jo ha no bra :) rundt 3000-4000 kanskje. jeg vet jo ikke hva prisene på et bra kort er og prisen på en fin prossesor.

Lenke til kommentar

Som basis i en god allround-PC, både til spill og alt annet man kan finne på:

Hovedkort:

AGP-hovedkort: MSI K8N NEO2 Socket 939

PCI-e-hovedkort: MSI K8N NEO4 Socket 939

Prosessor: AMD Athlon 64 3500+ Boxed (Winchester-utgave)

Der skulle du komme deg under 4000,- og kunne få en kraftig PC. Men det forutsetter at du har andre komponenter som henger med og da.

Lenke til kommentar

Ikke glem RAM-en. Liten vits å sitte med en 3500+ hvis du kjører PC2100...

Jeg tror kanskje jeg hadde ventet litt med å oppgradere hvis jeg var deg. Hva er det som går alt for tregt med en P4 2.57 GHz og et X800? Jeg ville ventet og kjøpt det som er "state of the art" i dag til halv pris om et halvt år...

Lenke til kommentar

jo det som er er at x800 kortet har jeg overklokka for mye så det har jeg sendt tilbake igjen og får forhåpentligvis et nytt kort tilbake. hvis ikke skal jeg kjøpe meg Gainward 6600GT. også har jeg hat veldig masse problemer ellers med pcen så jeg har tenkt litt over det og har kommet til at det kan være noe med HK. for noen ganger så funker plutseli ikke PCI portene onkli og harddiscene er avhengie av hverandre, kobler jeg ut den ene funker ikke den andre. og jeg kan bare ha en cdrom tilkoblet for hvis jeg setter i den andre funker ingen av de. og for en liten tid siden var det no klikk og da trodde vi det var no med ram`n men så etter noen dager var det plutseli fint igjen. allt er klikk vettu så det er derfor jeg titter litt rundt etter nye deler. just in case lissom litt mye skrift her men :p håper du gidder lese allt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...