Kongenpåhaugen Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Har satt opp en liste med deler på www.komplett.no ( http://www.komplett.no/k/shoplist.asp?mode...9D-FE64C0189D75 ) og håper noen av dere hardwarespesialister kunne si meg om dette er et oppsett som funker eller om dere har noen forslag til forandringer Vil holde meg under 20000;- PCen skal brukes til spilling og til noe videoredigering. Har hørt at det kan være vanskelig å få plass til større cpu-vifte pga hovedkortet. Er det noen som kan bekrefte\avkrefte dette? Eventuellt noen som vet om bedre vifter en boxed som passer? Håper på konstruktive innlegg På forhånd takk! Edit Her er linker til de forskjellige delene: Hovedkort: ABIT Fatal1ty AA8XE CPU: Intel Pentium 4 550 3.4 GHz Boxed Socket LGA775, 1MB cache Minne: Crucial DDR2 PC4200 1024MB CL4 Unbuffered,1.8V,128Meg x 64, 240pin Kabinett: Cooler Master Stacker Systemdisk: Western Digital Raptor 74GB S-ATA 8MB cache 10000RPM Ekstra disker: 2x Western Digital Caviar 200GB S-ATA 8MB cache 7200RPM Strømforsyning: Cooler Master Real Power 450W m/Strøm indikator Skjermkort: Sapphire Radeon X850XT PE 256MB GDDR3 PCI Express,ViVO,Dual DVI-I, Full-Retail DVD-brenner: NEC DVD recorder ND-3520A IDE Black Bulk,DVD+R/+RW/DVD-R/-RW (Dual layer) Endret 18. februar 2005 av Kongenpåhaugen Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 For å bruke handlelister, må du først registrere deg og logge inn. Du skulle laget det i prisguiden så hadde det vært lettere å se.. orker ikke logge inn... Her er forresten min PC jeg nettopp bestilte fra PS Data: Ny AMD64 PC Lenke til kommentar
Kongenpåhaugen Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) takk for rådet, skal lage en liste på delene Endret 18. februar 2005 av Kongenpåhaugen Lenke til kommentar
StigK Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Enig. I tillegg ville jeg bytte ut den cpu'en med en kvanteprosessor. Har hørt de er veldig bra. Til trådstarter, vit at amd64 er best til spill, mens intel gjør det best på videoredigering. Ellers så den bra ut. Lenke til kommentar
Møkkalasset Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 jah men det er no ein fordel å ha 64 bit støtte når det kjeme programmer for det Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Kvanteprosessor? DDR3? Bytt ut de ekstra diskene med tilsvarende Seagate disker. De støyer litt mindre og yter vel ca. likt. Og så vil jeg foreslå PC5300 RAM, av den enkle grunn at det er bedre. Blir litt som å kjøpe PC2700 RAM til AMD64-oppsettene. Og kjøp uansett 2x512MB. Da drar d nytte av Dual-channel som også gir økt ytelse. Og ikke minst: Jeg tror ikke du får det hovedkortet til å passe i det kabinettet. Kabinettet er kun E-ATX, mens hovedkortet er vanlig ATX. Endret 19. februar 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
IP Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Hmm, så et vanlig ATX-kort passer ikke i CM Stacker? Det stiller jeg meg svært tvilende til. IP Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Med mindre ATX-kort passer i E-ATX så er nok det tilfellet ja Lenke til kommentar
Kongenpåhaugen Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Takk for innspillene! Skal sjekke om hovedkortet passer i CM Stacker...håper det, for har veldig lyst på det kabinettet! Noen andre som vet dette? Skal se litt etter 5300 RAM, høres ut som et bra forslag. Støyen fra harddiskene kommer vel sannsynligvis ikke til å spille så stor rolle i og med at jeg har det hovedkortet som jeg har hehe + CM Stacker (forhåpentligvis) fullt med vifter....regner med det bråker nok til å overdøve de fleste harddisker Edit: Har sjekket opp i kabinettet og på produktsiden til CM Stacker står det at den støtter ATX, E-ATX og BTX formater så da er jo alt bare fryd og gammen Endret 19. februar 2005 av Kongenpåhaugen Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Jo det stemmer nok det med kabinettet ja. Rart at komplett ikke viser dette på sin produktinfo. Dette med støy er jo slik at ting blir ikke overdøvet. Lyden blir bare høyere og høyere jo flere støykilder du har. Endret 19. februar 2005 av kennethdammyr Lenke til kommentar
Kongenpåhaugen Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Ja er vel sant det med lyden Så skal kikke litt på andre disker og se om jeg finner noe. Har egentlig gode erfaringer med WD, så var mest derfor jeg valgte de. Men hvis Seagate er et like bra merke og mer stille er jo det absolutt et alternativ Lenke til kommentar
underground Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kvanteprosessor? DDR3? Bytt ut de ekstra diskene med tilsvarende Seagate disker. De støyer litt mindre og yter vel ca. likt. Og så vil jeg foreslå PC5300 RAM, av den enkle grunn at det er bedre. Blir litt som å kjøpe PC2700 RAM til AMD64-oppsettene. Og kjøp uansett 2x512MB. Da drar d nytte av Dual-channel som også gir økt ytelse. Og ikke minst: Jeg tror ikke du får det hovedkortet til å passe i det kabinettet. Kabinettet er kun E-ATX, mens hovedkortet er vanlig ATX. Stacker støtter E-ATX ATX og BTX. Lenke til kommentar
Kongenpåhaugen Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Da var jo det avklart i alle fall Nå må jeg bare bestemme meg for hvilket skjermkort jeg vil ha siden det jeg har satt opp på listen ikke kommer inn på lager før i april Så da er spørsmålet om det er verdt å vente på, eller om det er noen like bra alternativ. Radeon blir det uansett Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Radeon blir det uansett Koffor? 6800 Ultra er et vel så godt skjermkort. Lenke til kommentar
Kongenpåhaugen Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 ja har egentlig alltid hatt geforce før og er vel fornøyd med det, men har lest en del tester og føler det er på tide å teste noe nytt + at geforce er litt dyrere med topmodellene sine. Tenkte også at jeg ville ha et VIVO (video-in/video-out) kort, men så kom jeg jo på at jeg har et TV-kort fra før som jeg tenkte å bruke i denne pcen, og det har video inngang. Noen ulemper med å bruke det kortet når jeg skal legge inn video fra videokamera, eller blir det samme kvalitet? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Du bruker vel Firewire når du skal legge inn fra videokamera? Om du bruker kompositt/S-video fra skjermkort eller TV-kort er nok uvesentlig. Dette med prisen på toppmodellene har du jo rett i. Det er dog minimale forskjeller, så spørsmålet er vel om du vil vente så lenge pga. en hundrelapp eller to. Lenke til kommentar
Kongenpåhaugen Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Stor forskjell om jeg kjøper vanlig DDR ram i stedet for DDR2? Var litt mer og velge mellom der + billigere. Og i såfall hvilken type? Lenke til kommentar
Kenneth Dammyr Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Av den nye generasjonen til Intel har jeg en mistanke om at det bare er i915 brikkesettene som støtter DDR1. De andre må ha DDR2. Correct me if I'm wrong. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå