Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router som kutter..

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vil anbefalle deg alt annet enn DLink, dette merket har veldig dårlige kritikker, og har selv dårlig erfaring med de. Et kjent problem hos de, er at den plutselig fryser, sånn at du må ta ut og inn kontakten for at den skal fungere igjen, som antakeligvis er problemet ditt her.

Her er det en artikkel som beskriver problemet til dlink.

Jeg vil alikevel anbefalle deg å oppgradere firmwaren på D-linken din, har hørt at dette har hjulpet hos noen.

Lenke til kommentar

hvis du ikke har oppdatert til nyeste firmware kan du prøve på det først.

Hadde selv en smc router en gang som kuttet i ett banka kjør, var helt ubrukelig, måtte til slutt kjøpe en helt annen (3com) og da funket det som en kule.

edit: skrivefeil

Endret av ©-Man
Lenke til kommentar

Det første du gjør med den nye routeren er å oppgradere firmware.

Lastet du firmware ned fra den "norske" siden til d-link?

Får du d-link igjen?

Om du får det så gå på www.d-link.com og last ned den firmwaren du finner der. Ikke gå på norge som land. Gå heller på england eller usa. Da er du garantert å få en som funker.

har akkurat samme router selv. Og det som var problemet mitt var at den kuttet forbindelsen til internett ca hvert 5 min. Den kom noen ganger på, og andre ganger ikke. Jeg sleit og sleit med ny firmware fra "norge". Hadde aldri til til å ringe d-link support i dems åpningstider. Så jeg prøvde å sende den inn, da fikk jeg den bare i retur. For d-link rører ikke routere som ikke har blitt ringt inn.

Så prøv å last ned fra usa eller england. da finner du nyere. Den nyeste firmwaren jeg fant på norge siden var nesten ett år gammel da jeg lette sist. Den jeg bruker nå var DA bare noen dager gammel. Siden det har den bare virket uten problemer.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar

Når det gjelder firmware fra andre land så kan dette gå fint nok det så lenge man passer på at man får firmware for rett revisjon .

I en annen tråd på forummet så jeg tidligere idag noe om at det jobbes sterkt på ny firmware for disse routerene da det var noe krøll . Det var også nevnt at det ikke var strømforsyneren som var feilkilden til at alle routere nå fikk problemer med spontanreboot men det tror jeg ikke noe på .

Greitt nok at de nå sikkert fikser en ny firmware som trenger mindre strøm men men

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...