Tokse Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Mitt system er opprinnelig fra 2001. Jeg vurderer muligheten for å bytte hovedkort ettersom mitt ESI-lydkort har problemer med å fungere uten å lage ymse former for støy,klikk,kræsj osv. Har prøvd mye forskjellig og kommet fram til at det kan være på tide å bytte ut MSI-hovedkortet mitt med et Abit- eller Asus-hovedkort.Tror det må være det som kræsjer(i tillegg til at noen kontakter er blitt løse). Lurer på om det er noen der ute som vet navnet på et eller flere hovedkort(med størst mulig oppgraderingspotensiale for prosessor) som kan brukes med dette systemet med SD-RAM? Vurderer også å bytte ut skjermkortet. Noen som vet om jeg kan bruke de nyeste skjermkortene med DDR-RAM på dette systemet med SD-RAM, eller om jeg må kjøpe gamle modeller(Evt. hva kan jeg bruke?modellnavn etc.?) System: Prosessor: AMD Athlon Thunderbird 1400 Mhz *Hovedkort: MSI K7T Pro2-A ,Socket A, AMD (Ifølge selgeren en testvinner,men...) RAM: 640 MB SD 133 Harddisk: 160 GB SAMSUNG 7200 rpm *Skjermkort:Asus AGP-v7100 ,32 MB Lydkort: ESI Waveterminal 192M *skal byttes ut Endret 4. mars 2005 av Tor79 Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Siden du vil ha systemminnet ditt som SDRAM så må jeg dessverre si at en ønsklig løsning er tilnærmet umulig å finne Lenke til kommentar
Tokse Skrevet 4. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 4. mars 2005 (endret) Fant til slutt et bra kort som funker bra for oss som har mye SD-RAM og vil beholde den . MSI KT2-Combo heter det, og med det kan jeg bruke relativt kraftige prosessorer(2,6Ghz)og enten SD-RAM eller DDR-RAM. Finnes også et som heter MSI KM2M Combo. Man sluttet å selge begge disse for ca et år siden, så måtte på bruktmarkedet for å få tak i det. Synd alle dataforhandlere utelukkende satser på de aller nyeste produktene.. Endret 4. mars 2005 av Tor79 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå