pascual Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei! Installerte Windows XP Pro på en Packard Bell Iextreme 9175 I i går etter å ha formattert harddisken. Installasjonen av operativsystemet gikk smertefritt, så gjorde også installasjon av drivere og programvare. Jeg lastet ned og installerte alle nødvendige patcher fra Microsoft, noe som gjorde at jeg måtte starte maskinen på nytt en del ganger. Alt dette gikk også helt smertefritt. Da jeg var helt ferdig med maskinen skrudde jeg av strømmen og koblet fra alt av ledninger og gikk hjem - blid og fornøyd Da maskinen så skulle taes i bruk i dag, begynte problemene. Maskinen nekter tydeligvis å boote. Det eneste feilmeldingen den gir fra seg er tre pip - et langt og to korte. Jeg har ikke vært inni kabinettet og endret noe, kun installert nytt operativsystem ( maskinen var levert med Windows ME ). Se her for maskinens spesifikasjoner : http://support.packardbell.com/no/mypc/ind...ernr=CH64000092 Noen som har noen ideer til hva som kan være galt ? Lenke til kommentar
pascual Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Denne tråden kan stenges da jeg har funnet årsaken til problemet. Alle kortene som var montert i kabinettet var festet uten skruer bak en metallklemme som skulle holde dem på plass ( en "lur" løsning fra Packard Bell ). Skjermkortet hadde løsnet litt fra sloten sin, og dermed nektet maskinen å starte. Etter å ha skrudd dette fast, fungerte maskinen utmerket. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå