LasseNygard Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Prøvde den kalkulatoren, men jeg vet ikke helt siden jeg ikke fant skjerkortet mitt på lista, og at kanskje dette HK forbruker mer effekt enn et standardkort gjør. Kabinett: Chenbro Gaming BoX Blue - LES HW.no's TEST Hovedkort: MSI K8N Diamond SLI Skjermkort: Sapphire Radeon x700PRO 256MB DDR3 PCI-E Ellers: CPU: AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Harddisk: Maxtor HDD 200GB S-ATA RAM: 2X DDR-DIMM PC3200 512MB DDR-RAM Spillere: NEC DVD Recorder IDE Sony DVD-Spiller IDE 16x/40x --------- Grunnen til at jeg lurte på dette er at jeg har mistanke om at noe er galt med strømforsyningen. Da jeg var ferdig med å bygge den fikk jeg ikke noe bilde på skjermen. Skjermen slo seg i dvale (orange farge på dioden?) hvis jeg koblet inn skjermkontakten inn i skjermkortet. Så etter å ha prøvd alt fjernet jeg i all frustrasjon "SLI SWITCH-kortet" helt og det funket MEN.... 13 dager senere fryste maskina mens jeg så på DVD. Den reagerte ikke på noe så å holde inn powerknappen var enesten løsning. Nå vil den ikke sende noe bilde til skjermen lenger og jeg har prøvd med og uten "SLI SWITCH-kortet". Resatt CMOS (tatt ut batteri og trukket på knapp på HK), koblet fra DVD-spillere (mindre strømtrekk) UTEN HELL Alle vifter starter og jeg tror (ehh, ja, jeg tror ) at harddisken starter opp Tror dere det er noe annet som kan være defekt? Lenke til kommentar
Sjokoboy Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei. Prøv å sjekk om CPU sitter "løst" eller for "hardt" på HK. Var borti en maskin ikke så lenge siden der den plutselig "daua", ingen bilde, men alt annen så helt ok ut. Det viste seg at den fungerte ok hvis jeg "lettet" litt på trykket fra kjøleribbe+vifte på CPU. Lykke til:) R Lenke til kommentar
LasseNygard Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Tusen takk! Setter pris på, og skal prøve ut alt det dere måtte finne på som mulige løsninger. Skal komme med tilbakemld'er etterhvert Lenke til kommentar
LasseNygard Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Ok, jeg var hos Mamoz data i Trondheim og vi kikket på PC'en sammen. Etter å ha utelukket CPU'en ved å teste en annen, fant vi ut at det faktisk var en RAM brikke som sannsynligvis satt for dårlig eller feil. Etter å ha rettet dette opp, virket den igjen.. Fantastisk lettelse, og MEGET BRA SERVICE FRA MAMOZ DATA som jeg hadde kjøpt PC'en hos engang.. 10/10 poeng 100% SCORE 6 I ternigkast og all annen toppscore som kan gis.. Endret 18. februar 2005 av LasseNygard Lenke til kommentar
Arne-Olav Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Jeg har et lignende problem med min bærbare pc: Kjøpte denne bærbare rakkeren fra komplett.no i august Ingen nye deler er lagt til/endra, det er den pakka der som det nå tydeligvis er noe galt med.. Det som skjer: Skjermen og hele maskina fryser. Control+Alt+Del fungerer ikke, CapsLock fungerer ikke, eneste mulighet er å kutte strømmen ved å holde inne av/på-knappen til den dør helt.. når jeg da skal slå på igjen maskina, hører jeg vifta og det blinker raskt over capslock/numlock-knappene som ved vanlig oppstart. Men skjermen forblir svart, og maskina reagerer ikke på noen form for tastetrykk, hverken ctrl+alt+del eller capslock.. Dette har gjentatt seg, jeg har også forsøkt å ta ut og inn batteriet, uten at det har hatt noen synlig innvirkning - det virker tilfeldig når maskina kommer igang igjen. Låsinga av maskina har skjedd mens jeg har sittet på internett, så det er ikke noen spill involvert. Jeg har en trådløs tilkobling via en SMC router.. Håper noen kan hjelpe meg, helst fortest mulig, føler det er unødvendig å sende den til InfoCare hvis det kan repareres enkelt på egenhånd.. Mvh, Eirik, av en eller annen grunn med nicket Arne-Olav. Lenke til kommentar
Arne-Olav Skrevet 7. mars 2005 Del Skrevet 7. mars 2005 Ville virkelig satt pris på om noen hadde noen som helst idè om dette her.. må sende datamaskinen fortest mulig pga skolearbeid som må gjøres, så om noen har peiling på hva dette kan være, og hvordan det kan ordnes - please tell me! Virus? RAM-brikke ute av posisjon? For stor varme? Lenke til kommentar
esk Skrevet 13. mars 2005 Del Skrevet 13. mars 2005 Har ingen mulige løsninger, men sitter med samme problemet selv... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå