hborgers Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Er det noen som har peiling på dette kameraet. Var på japan Phot og fikk innføring av en overivrig selger, så jeg kan tenke meg alt av tilbakemeldinger. Jeg falt dessverre litt for designet.... Sanyo Alt om rykter og brukerinfo mottas med takk Endret 18. februar 2005 av hborgers Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Overivrige selgere er gjerne overivrige av en grunn... og det er ikke alltid fordi produktet er så bra. Vel... jeg kan gi deg litt info som vil få de fleste til å bli litt skeptiske: En mini-DV tape som brukes i vanlige videokamera i dag, har plass til en datamengde på 13 gigabyte pr. time. Når de da skryter av en time på en gigabyte på dette kameraet, sier det seg selv at videoen må komprimeres kraftig. Når man komprimerer video så kraftig, sier det seg selv at kvaliteten blir skadelidende. Så slike kamera er ikke beregnet på seriøs bruk, men mer som leketøy. En SD brikke på en gigabyte koster også 10-20 ganger mer enn en mini-DV tape. Hvor mye måtte du gi for dette kameraet? Lenke til kommentar
hborgers Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Har ikke kjøpt det ennå, men de skulle ha 4500,- for det. Takker for bra tilbakemelding. Har du evt andre forslag til bra kompaktkamera i samme prisklasse? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 4500 er alt for dyrt for et slikt kamera... det er rett og slett ikke verdt å betale så mye for et kamera som ikke kan brukes seriøst. Panasonic har nettopp kommet med et nytt, lite videokamera som kan anbefales. Panasonic NV-GS17. Eneste er at jeg tror det ikke har DV-inn, uten at jeg kan si det helt sikkert (da kan du ikke overføre video fra datamaskinen tilbake til dv-tape), så kan hende det lønner seg å gå ett hakk opp hvis du vil ha den funksjonen. Kameraet kan du nok få for i underkant av 4000 kroner, og vil være en langt bedre løsning enn Sanyo kameraet. Muligens noe større, men ikke mye. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Foresten så er denne feilpostet. Flyttes til videokamera Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå