jonas27389 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har nettop lastet ned SuperPi. Når jeg trykker på calculate kommer det opp flere valg: 16k 32k 64k 128k 256k 512k 1m 2m 4m 8m 16m 32m Jeg har kjørt på 32m og får da 29sek. Hw: HK: Epox 8kda3+ RAM: OCZ 512 Platinum R2 CPU: AMD 64 3200+ 2,2Ghz s754 Er det riktig å kjøre på 32m, er det det alle andre kjører på? Hvis det er det så er jo 29sek ganske bra for en uklokket 3200+... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 De fleste (i hvert fall her på forumet) bruker 1M. Det programmet gjør er å kalkulere så og så mange desimaler av tallet pi. Pi er nemlig mer nøyaktig enn 3,14 Man bruker dette programmet som et mål på hvor raskt prosessoren faktisk regner. Men det gjelder bare en viss del av prosessoren og ikke f.eks. sse og mmx-instruksjoner (hvis jeg ikke tar helt feil). Håper dette svarer på litt av spørsmålet (evt. genererer nye ) Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvilken formel bruker man for å regne ut pi egentlig? Har alltid bare lært at det er et "tall med uendelig mange desimaler". Men det må jo komme fra ett sted. Lenke til kommentar
jonas27389 Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 takk for svar! fikk 42sek med 1M før klokking. Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvilken formel bruker man for å regne ut pi egentlig? Har alltid bare lært at det er et "tall med uendelig mange desimaler". Men det må jo komme fra ett sted. Søk og du skal finne: http://en.wikipedia.org/wiki/Pi ^^Her står det en del om pi Lenke til kommentar
AugustusXII Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hvilken formel bruker man for å regne ut pi egentlig? Har alltid bare lært at det er et "tall med uendelig mange desimaler". Men det må jo komme fra ett sted. Forholdet mellom omkrets og radius i en sirkel. Formelen er relativt enkel: 22/7 mvh swr Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Og hvor kommer tallet 22 og 7 fra? Wikipedia sine formler er så fancy at det ser helt gresk ut (det er i og for seg mye gresk i de og, men men). Endret 19. februar 2005 av Bitex Lenke til kommentar
AugustusXII Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei! Sjekket litt, og 22/7 er en forenkling som brukes i matteundervisningen frem til og med gamle 2MN eller deromkring.. Det korrekte er at pi ikke kan uttrykkes i en formel med hele tall. Det er nesten 22/7, men ikke helt...... Ellers er det forholdet mellom en sirkels omkrets og radius som er den første definisjonen på pi. De andre funksjonene som definerer pi, som er vist i wikipedia, baserer seg på geometriske funskjoner som er definert i forhold til, eller ut fra, en sirkel. Men grunnprinsippet er altså to forholdstall i en sirkel. mvh swr Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå