Gå til innhold

19" LaCie til bildebehndling. CRT eller LCD?

xamichee

Anbefalte innlegg

Hei, alle sammen!

Jeg lurer litt på hvilken av disse to skjermene som vil være det beste kjøpet (skjermen vil bli brukt hovedsakelig til bildebehandling):

LaCie photon19vision (LCD)

LaCie electron19blueIV (CRT)

LCD skjermen koster ca. 1200,- mer (i hvertfall i Sverige, hvor jeg bor for tiden), men vil CRT skjermen gi meg mer for pengene? Det er det store spørsmålet!

Jeg skulle selvfølgelig heller hatt en LaCie 20" (CRT/LCD), men dessverre så tillater ikke lommeboka en slik luksus. :(

Noen som har noe kjennskap til disse skjermene som kan gi noen råd og dåd? Om dere vet om noen andre skjermer som er verdt å ta en titt på, så er det selvfølgelig kjekt å høre om dette også. ;)

Takkar og bukkar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CRT-skjermen vil garantert gi deg mest for pengene, så jeg ville gått for den. Hvis du skulle finne på å spille litt vil også CRTen være overlegen LCDen (mye pga. en laber 25ms responstid). Du som skal drive med bildebehandling vilkanskje også sette pris på at CRTen kan gå over 1280x1024 (som er max for LCDen).

Lenke til kommentar

Hey, takk for svar!

Jeg skulle virkelig ønske at jeg kunne ordne penger til en 20", men det blir det dessverre dårlig med. Den koster faktisk mer enn dobbelt så mye som CRT'en. Så jeg tror jeg gjør som Loomey sier og går får CRT'en og heller venter ett par år til 20" LCD'er er rimeligere. Jeg har klart meg med CRT i mange år, så jeg får håpe at jeg klarer meg i noen år til. ;)

Takk igjen! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...