Gå til innhold

P4 2.4 Ghz , en flaskehals?


tørrfisk

Anbefalte innlegg

Lurer på å oppgradere hovedkort og CPU.

Her er mine specs:

 

Intel 865PE "Springdale"

Intel Pentium 4 2.4 Ghz 533 Mhz FSB (!!)

1024MB Geil pc3200

Club3D Geforce 6800

Thermaltake 480W Silent purepower

Maxtor 160GB IDE (kjøpt på elkjøp, bråker som fy :p, var en nødløsning)

Echo MIA Midi Pro lydkort

 

Vil jeg merke forskjell med en 3Ghz ++ med større FSB?

Hvilken prosessor anbefaler dere da? (har ikke tenkt å klokke)

Hvor mye må jeg ut med for et bra HK?

Hva er det som gjør HK dyrere?

Har sett HK med firewire, agp 8x, ddr400 ram , sata rundt 400-lappen, hva får man viss man betaler mer? :hmm:

 

Hjelp blir satt pris på! :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vil jeg merke forskjell med en 3Ghz ++ med større FSB?

Hvilken prosessor anbefaler dere da? (har ikke tenkt å klokke)

Hvor mye må jeg ut med for et bra HK?

Hva er det som gjør HK dyrere?

Har sett HK med firewire, agp 8x, ddr400 ram , sata rundt 400-lappen, hva får man viss man betaler mer? :hmm:

 

Hjelp blir satt pris på! :thumbup:

3GHz er et godt kjøp...Koster vel en 1500kr for en prescott tror jeg...større FSB vil du ikke dra nytte av hvis du ikke klokker...Da anbefaler jeg en 3GHz Prescott... for det har du sikkert rå til :D

 

De virkelig gode hovedkorta er vel på en 1000 - 2000kr...uannsett anbefaler jeg Asus eller DFI

 

Når man betaler mer en 400kr for et hovedkort vet man at det er av kvalitet(værtfall når det kommer fra enten Asus eller DFI)...Du får med gode overklokkings potensialer når du går høyere i pris...Jeg ville ikke kjøp hk til 400 spenn...værtfall tusenlappen (hvis det ikke er fra Asus eller DFI selvfølgelig :p )

Lenke til kommentar
Hva med en 3.4Ghz Prescott?

Dyr :no:

 

3,4GHz prescott : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15191

 

3,0GHz prescott : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=15189

 

 

Jeg hadde noe av samme problemstillingen for en 3-4 dager siden.. Jeg gikk for 3,0GHz'en. :) (bestilte fra PSdata, og fikk hentelappen to dager senere)

 

Grunnen til at jeg oppgraderte var at jeg knakk en pinne på min trofaste P4 2,53GHz :thumbdown:

 

edit: Du må ut med 3856kr for 3,4GHz prescott hvis du vil bestille den fra en plass den er på lager! Det er mer en 1,13kr/MHz!

Endret av kazaa
Lenke til kommentar
edit: Grunnen til at jeg oppgraderte var at jeg knakk en pinne på min trofaste P4 2,53GHz :thumbdown:

Den er lei.... :nei:

 

Northwood stopper ikke på 3,2GHz. Tror den går helt opp til 3,6 faktisk. Når jeg kjøpte min (Northwood) så jeg på en 3,6GHz men det ble alt for dyrt for meg på den tida(ca et år siden)...Jeg ente opp med en 2,8 som jeg tenkte jeg kunne klokke men gadd aldri kjøpe meg ordentlig kjøler før nå(Zalman 7700Cu bestilt på torsdag).

Lenke til kommentar
Hva med en 3.4Ghz Prescott?

Det første du må gjøre er å skjekke om du kan bruke en prescott på ditt hovedkort. Du er heldig om du finner en 3.4GHz prescott prosessor, selv måtte eg kjøpe 3.2.

Om du kan så oppgradere du, er billigere en å kjøpe nytt.

 

Forskjellen mellom intel og amd er liten, har 3 amd og 1 intel maskiner.

 

Jolt:

Northwood stopper på 3.4GHz.

Endret av Kjetil Lura
Lenke til kommentar

Ja Betroz mange som uttaler seg veldig bastant uten å vite sikkert og dermed villeder nye brukere...

 

Kjøp et godt hovedkort som takler de nyeste prosessorene.

Jeg ville anbefalt AMD

Det du får med er høyere databushastighet og ofte litt mer stabile HK.

 

3GHz er et godt kjøp...Koster vel en 1500kr for en prescott tror jeg...større FSB vil du ikke dra nytte av hvis du ikke klokke

Hvor du har dette fra vet ikke jeg, men det virker rart. Du drar ikke nytte av større fsb på hovedkort/ram hvis du ikke skal klokke, men det gjelder ikke prosessoren. Det vil si, alt må ha samme fsb! Ikke kom med uttalelser om ting dere ikke vet!

 

Herr Brun

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...