Chrian Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Er helt ny Linux bruker, fikk innstallert Fedora3 i går, men får ikke kontakt med de andre maskinene i nettverket som er XP maskiner. Har kontakt med ruter og internett så lenge jeg bruker DHCP i Fedora, med fast IP adresse så mister jeg kontakten med ruter, maskinen kommer også opp med navnet jeg har gitt den i DHCP server på ruter. Når jeg går via Datamaskin-Nettverk-Windowsnettverk er det helt tomt, kan ikke finne de delte mappene. Hvor legger jeg inn domenenavn etc.? Når jeg går via kommandolinjen og skriver samba:/ havner jeg i Windowsnettverk vinduet. Endret 18. februar 2005 av Chrian Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Applikasjoner -> Systeminnstillinger -> Tjenerinnstillinger -> Samba Merk at du må ha alle de vanlige kontrollpanelene + serverkontrollpanelene innstallert (de ligger på Fedora-CD'ene). Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Brannmur? Dersom du er på et "firewalled" lan kan du antagelig skru av denne helt fint (les: dersom du har ruter, og ikke føler deg spesielt utsatt gjennom trådløse nett etc... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå