bein77 Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Satt opp dette settet på en AMD Athlon XP2500 igår.. Idle temp ligger på 42 grader ( ikke fått testet load enda) (kjører på 7 volt) Merket jo fort at GT6800 kortet lagde latterlig mye støy siden settet nesten var lydløst.. Så til spm... Er 42 grader en ok temp under idle eller er den for høy ? (brukte arctic silver 5 goop) Kan jeg overklokke cpu´en, og hva er anbefalt, hva burde jeg kunne forvente ?, hvilken temp burde jeg passe meg for, når jeg overklokker ? Noen tips til vannblokk til GT6800 kortet ? GT kortet sier at den ligger på 72-73 grader, er ikke det vel varmt ? Skal vanntanken være så full som jeg overhode klarer å fylle den, eller trenger den ikke vann "helt til randen" Er veldig noob på vannkjøling osv så alle tips mottas med takk Maskin specc hvis dere trenger det : AMD Athlon XP2500+ Barton (kjøpt 20.08.2003) 2*512 Twinmos 3200 RAM Asus A7N8X-E Deluxe hovedkort 6800GT 256MB skjermkort Waterchill KT03A-L20/220v-10mm Antartica 2*200GB WD SATA disker i RAID0 Lenke til kommentar
Margarus Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 hei! velkommen til forumet å gratulerer med vannkjøling vannkjøling er gøy til spørsmålet din cpu skal være ganske god overklokker. har hørt fol ksom klokker den til 3200+ det er slett ikke dårlig. du får nokk prøve deg fram men husk på å sett på pci\agp lock på hovedkortet ditt!.... men en enkel radiator syns JEG er for lite vis man skal kjøle ett 6800 gt kort. di er varmere en cpuen din så det vil utgjøre en stor forsjell på den cpu tempen din nå å etter du har montert gpu! en dobbel raddis ville gjort seg. ellers så ser systemet ditt ganke okey ut Lenke til kommentar
CSSSK Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Heil og velkommen til forumet! En ting du bør merke deg først som sist - temperatursensoren på hovedkortet er ikke særlig nøyaktig - den svinger gjerne 10-15 grader +/- fra faktisk temperatur (hva som angår skjermkortet vet jeg ikke, men antar at det er noe av det same der). Dessuten er det load-temp som er vesentlig... Vil du ha en nøyaktig måling må du montere et eksternt termometer. Prøv deg frem hvor mye du kan klokke cpu'en med den spenninga du har nå. Deretter øker du spenningen og prøver på nytt... Jo høyere spenning - jo høyere sjanse er det for å skade cpu. Men med det hovedkortet du har er det vel ikke mulig å stille høyere enn 1.85v, noe som ikke bør være særlig farlig hvis du har bra vannkjøling (alt er relativt, though). Kjører selv fortsatt med en xp barton som har gått på 1,93v nesten et år 24/7 med vannkjøling som stort sett har vært dårligere enn den du har, bare som et eksempel... Det kommer helt an på hva du har råd/lyst til å satse Lenke til kommentar
fredrikoz Skrevet 28. februar 2005 Del Skrevet 28. februar 2005 Hei jeg skal bestille meg vannkjøling snart, og lurer på om hva dere kan anbefale av mist tsunami og waterchill antartica ? har aldrig hatt vannkjøling før men er blitt heilt hekta skal berre kjøle ned cpu`en (foreløpig) :!: og jeg er SINNSYKT redd for lekasje så jeg har lest at mist har hatt et par lekasjer men har enda ikke lest at waterchill har hatt noe lekasje utenom folk som har gjort noe feil når de har koblet det opp. tar i mot alle slags tips. mvh Fredrik Ottesen Lenke til kommentar
joa1234 Skrevet 17. mars 2005 Del Skrevet 17. mars 2005 Jeg kan anbefalle WaterChill....nå har jeg riktig nok ikke vært borte i MIST Tsunami men jeg føler man får mer for pengene ved å kjøpe Waterchill. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå