Wintel Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Har en 3Com Office Connect modell 3CR858-91 som jeg ikke får til å bruke sammen med adapteret fra Telio... Har satt opp "Virtual Server" på PC´en (port forward på port 3389 for å remote administrere PC´en), ellers ingen spesielle innstillinger for telefonadapteret... Telefonadapteret har IP 192.168.2.2, PC´en har 3... Har prøvd å spesifisere at IP 2 står i DMZ uten at det hjalp nevneverdig (inngående telefonsamtaler virker bare av og til, utgående virker det nesten bestandig). Har også prøvd å spesifisere "virtual server" til IP 2 på port 5060 og portene 6300-6800 uten hell (står i manualen at hver IP kan bare ha EN port forward...) Har også lekt litt rundt med "Spesial applications" uten noe bedring... Noen som kan fortelle meg nøyaktig hva som skal til for å få til IP-telefoni med denne routeren? Har forøvrig nettopp byttet router, samme problemer med den forrige routeren også...) Wintel Lenke til kommentar
bytes Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Søk litt på Telios forum, mulig du finner svaret der. Lenke til kommentar
Wintel Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Fant ikke svaret i Telios FAQ, men prøvde meg frem til løsningen: Aktivere special applications og sette på trigger-port UDP 5060 som åpner UDP 16300-16700 - voilá Wintel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå