wil Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 joda. det funker ja. så lenge BIOSEN har mulighet til å boote fra USB så er det null problem. vurderte å installere Windows/Linux på en Ekstern harddisk en gang, men det ble bare med tanken enda. gidder ikke å kjøpe ekstern disk nå. men når man så har installert Windows på den så skal det heller ikke være noe problem å boote fra den hvis man skal kjøre Windows fra USB disken/flashdisken nei. Lenke til kommentar
sim Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg tenkte jeg skulle hoppe utenfor en bygning en gang, men det ble bare med tanken enda. Ofte slik med deg wil. Ting blir bare med tanken. Å ha med seg et operativsystem på en liten USB-penn er jo ganske genialt da. Tilpasset til dine spesifikasjon og kan brukes over alt (så lenge det er støttet). Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 joda. det funker ja. så lenge BIOSEN har mulighet til å boote fra USB så er det null problem. vurderte å installere Windows/Linux på en Ekstern harddisk en gang, men det ble bare med tanken enda. gidder ikke å kjøpe ekstern disk nå. men når man så har installert Windows på den så skal det heller ikke være noe problem å boote fra den hvis man skal kjøre Windows fra USB disken/flashdisken nei. Det er ikke avhengig av BIOS dersom du kjøper en CF-to-IDE konverter, da oppfatter BIOS CF-kortet som en vanlig IDE-harddisk Lenke til kommentar
johncl Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg syntes dette er ganske interessant, og man bør vel ikke se seg helt blind på at flash disker er tregere å skrive/lese til. De har også en god del raskere access tid enn hva en harddisk har så hvis det er mye smålesing og hopping frem og tilbake så vil en flash løsning også være rask. Men jeg har ingen praktisk erfaring med dette. De siste Sandisk Extreme III kortene har jo 20MB read/write også så jeg skulle gjerne hørt fra noen som har prøvd å boote f.eks. XP fra et slikt kort og en IDE-CF controller. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Jeg vet ikke hvordan det fungerer med Sandisk, men de skal jo ha høyre overføringsrate, så det burde gå raskere. Men, ærlig talt så gjorde jeg dette som et forsøk, og brukte Kingston og Apacer CF-kort. Sandisk ligger nesten dobbelt i pris, og det er det ikke verdt IMHO. Ytelse er liksom ikke poenget med CF-baserte maskiner Lenke til kommentar
Terrasque Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det går an, men vil bli treigere enn normal harddisk. Om du ikke kjøper en slik svindyr ram-disk ting. Det en nevnte tidligere i tråden om å starte fra ramdisk i minnet er ganske dødfødt. Hvorfor? Ganske enkelt fordi den blir tømt når maskinen slåes av, og må derfor lastes opp fra harddisk til minnet før selve windows boot'en. Og det tar tid (spesielt siden du vil laste opp mye mer data enn det boot-delen trenger). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå