Eliot Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Leser at mange sliter med støy fra Northbridgen på sine 939-hovedkort. Noen som vet om eller har erfaringer med en støydempende løsning på dette problemet? Lenke til kommentar
Eliot Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Ingen som vet noe om dette? Lenke til kommentar
Joffer Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Bytte chipsetkjøler? vannkjøling? Lenke til kommentar
Freqtal Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) At viften på NB bråker, mener du? Kan jo ta av viften å sette på passiv kjøling. EDIT: Ordnet link Endret 18. februar 2005 av PCXray Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Nå er vel ikke 939kort et spesifikt problem? Problemet er generelt små vifter (som man finner på f.eks. skjermkort og hovedkort). Løsningen er somregel å montere en litt dyrere/passiv kjøleløsning. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Passiv kjøling, problemet er imidlertid at denne er plassert rett bak skjermkortplassen på disse kortene og dermed blir det ikke plass til passiv kjøling om en har et stort skjermkort. Lenke til kommentar
snoemann Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 albatron k8x890 har vel forsåvidt passiv kjøling. Selvom man da går glipp av sli og sata 2 som nforce 4 kortene har... ellers er via chipsetet ca. like raskt. Lenke til kommentar
Sagacious Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg satte på dempeledd slik at hastigheten ble ca halvert. Da hører ikke jeg den lengre Njaal Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Jeg kunne tenke meg å mekke til noe heatpipe basert kjøling og er på jakt etter noe som kan brukes som basis. Tror kanskje det går an å bruke noen av de kjølerene som Zalman lager som "råvarer" til en stille nForce 4 chipset kjøler. Skulle imidlertid likt å vite om det en laget kjølte tilstrekkelig før en evt. svidde av hovedkortet. Se her: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=379841 Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Jeg kunne tenke meg å sjekke om dette kunne være en bra løsning: 1. Ta utgangspunkt i en Zalman ZM-NB47J til å feste på Northbridge chipset: Jeg er usikker på om denne kjøler tilstrekkelig og den kommer sannsynligvis i veien for en del grafikk / PCI-kort. Derfor hadde jeg tenkt å bore et par hull i kjøle-blokken, som er passe til å stikke inn 2 stk. heatpipes med kjølepasta inne i hullene først. De kjølefinnene på som evt. kommer i veien for grafikk- / PCI-kort må fjernes eller bøyes til. 2. Heatpipene bøyes til, slik at de kan nå en kjøleribbe som f. eks. kan festes til bunnen av kabinettet. 3. Som kjøleribbe i andre enden av heatpipene benyttes halvparten av en Zalman ZM80D-HP. Her hentes også de 2 stk. heatpipene fra. Jeg tenker meg at denne skrus fast i bunnen av kabinettet sammen med heatpipene. Kommentarer? Endret 19. februar 2005 av DragonXP Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kan den passive-kjøleren som blir nevnt her brukes på dette skjermkortet? Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kan den passive-kjøleren som blir nevnt her brukes på dette skjermkortet? Du mente hovedkort? Det er mulighet for konflik mellom kjøleren og AGP- / PCI-kort. Dette avhenger nok litt av hvilke kort du benytter. Vet heller ikke om kjølingen er tilfredsstillende. Lenke til kommentar
Ravn Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Kan den passive-kjøleren som blir nevnt her brukes på dette skjermkortet? Du mente hovedkort? Det er mulighet for konflik mellom kjøleren og AGP- / PCI-kort. Dette avhenger nok litt av hvilke kort du benytter. Vet heller ikke om kjølingen er tilfredsstillende. Mente hovedkortet ja. Har et POV GeForce 6800 GT 256mb i AGP slotten Lenke til kommentar
AzureCloud Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Her er noen som har gjort noe lignende med heatpipes: http://www.cubeowner.com/forums/lofiversio....php/t8480.html Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Mekk en selv da mann! http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=378691&st=174 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå