Gå til innhold

Voldtatt på lekeplass

Anbefalte innlegg

Du kommer med påstanden, du får sørge for informasjonen som støtter den. Hvis ikke har den påstanden ikke noe særlig vekt.

"Jeg tror jeg leste noe om at Iron Maiden-fans stod for flesteparten av voldtektene i Norge. Husker ikke hvor, men det kan jo dere andre lete etter."

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er godt på vei enig med Seixon her. Det handler om å forstå hvorfor det er slik. Å forstå noe betyr ikke at man aksepterer det, så det må man ikke blande sammen.

Mange av de flyktingene som kommer til landet og som virkelig er flyktinger kommer fra et liv fylt med drap, undertrykkelse, forfølgelse, umenneskeligheter o.l. Det er et velkjent faktum at de med traumatiske opplevelser ofte tyr til vold og annen kriminalitet. Det er også en av grunnene til at innvandrere er en gruppe som er mer representert med kriminelle enn nordmenn flest.

Annen faktor er kulturforskjellene, som allerede nevnt over.

Stikkordet er integrering. Ingen lett sak og kanskje også ikke mulig i visse tifleller. Men skal vi da stenge ute de trengende? Jeg mener nei, vi må gjøre det beste ut av det.

Så er det også velkjent faktum at hver gang noen med utenlandsk opprinnelse gjør noe kriminelt så blir det påpekt i artikler. Rart at det samme ikke skjer for de med samisk opprinnelse, norsk opprinnelse, med sørlands opprinnelse, osv osv.

Man er ikke mer kriminell bare fordi man er invandrer. Det er en forferdelig generalisering. Men omstendighetene som gjøre at man er blitt flykting kan være en faktor som medfører at man lettere blir kriminell.

Lenke til kommentar
det er sant at de fleste voldtekts menn i nroge er av islamsk opprindelse(var hvertfall det i 2004).

jeg er ikke rassist det er ikke derfor jeg sier det, men hvis dere søker litt i nettavisene så finner dere hvertfall en artikkel hvor det står. husker ikke hvilke artikkel jeg leste det i.

trur det var i vg

De fleste voldtekter skjer innenfor husets 4 vegger.

Rene "voldsvoldtekter" der en ukjent person overfaller kvinner i nattens mulm og mørke derimot....

Btw: Enkel rettskriving er faktisk helt lovlig i Norge.

Endret av Luftbor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...