Gå til innhold

Kjøling av laptop

kliklokk

Anbefalte innlegg

Er det noen som har noe erfaring i bruk av Thermaltake Coolpad Aluminium Notebook cooling pad? Vurderer nemlig innkjøp av en sånn.

http://www.psdata.no/ps.asp?it=108495&mlevel=011600

Noen som vet om cooling pad`ene fungerer. Har nemlig en laptop med en vifte som går veldig ofte, både for grafikk kort og cpu. Har en pentium 4, 2,66GHz.

Bråker cooling pad`n mye? og fungerer den i det hele tatt?

Eller kanskje noen har noen bedre tips for kjøling av laptoper..

Kliklokk

*med laptop som bråker som ....*

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har testet Thermaltake coolpad`n nå... Den virket forsåvidt relativt bra.. senket tempen på harddisken min ihvertfall med 7-8 grader!! hehe.. MEN viftene bråkte verre enn verst.. mye høyere enn viftene på grafikkkortet og cpu... Er like langt.. Bomkjøp!!

Lenke til kommentar

Hvordan kan disse fungere bra i det hele tatt når de "skubber luften opp?`På begge maskinen jeg har hatt går luftstrømmen enten ned under maskinen eller som på denne CL56 ut på siden. Å kjøle kabinetter er vel ikke akkurat den mest effektive metoden er det vel?

Lenke til kommentar

Fikk aldri testa om det var usb 2.0 på coolpad`n.. Hvis det er det så er det jo forsåvidt en grei hub. Pc`n lå jo godt oppe på pad`n og den ble faktisk litt kjøligere av kun å bruke pad`n, da pad`n har et aluminiumsbelegg som leder varmen bort bedre enn f.eks en bordflate. Ved å ha laptopen oppe på pad`n så får man også mer sirkulasjon av luft under laptopen. MEN viftene bråkte som f.... Derfor pakket jeg sammen dr..... og leverte den tilbake før jeg fikk testa hubben.

Til det andre spørsmålet, så er det på min laptop utslipp av varmluft på baksiden av laptopen, derfor fungerte det greit at den blåste "kkald" luft opp på undersiden av laptopen. Det er også mye mer effektivt å blåse "kald" luft på undersiden av laptopen enn å bruke en vifte som suger den varme luften bort fra undersiden...

Men dette er jo noe man bør ha i bakhodet hvis man i det hele tatt vurderer å kjøfe en sånn en....

Lenke til kommentar

Jeg har erfaringer med Antec notebook cooleren... Funkerer fint den.... Gir veldig bra kjøling med som nevnt i tråden her bråker viftene mer en viftene på en desktop erstatter. Bruker den uten viftene ved vanlig belastning, og kjører den med viftene på ved stor belastning (spilling av HL2 osv).

Er veldig effektiv, men burde vært mulighet for justering av viftehastighet....

Hadde også vært ønskelig med innebygget USB 2.0 hub...

Det burde også vært bedre kjøling oppi i høyre hjørne på selve cooleren da det er der CPU ligger.... Viftene er lixom midt på cooleren og kjøler for det meste ram og HD....

Mvh Chris

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...