tronaldo Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Jeg har Win Me installert på en disk og Win 2000 på en annen. Er det mulig å fjerne Win 2000 og boot- menyen på en grei måte uten å evt. måtte formatere begge diskene? Takker for alle svar! Lenke til kommentar
Turbo-cpu-man Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 jeg hadde formatert...Du for ikke formatert disk med ntfs med format kommandoen....jeg kjørte fdisk og sletta partisjonen.. Lenke til kommentar
tronaldo Skrevet 18. november 2001 Forfatter Del Skrevet 18. november 2001 Det var denne oppstartsmenyen da..den forsvinner ikke. Jeg tenkte å formater den disken med Win 2000 på og på en eller annen måte fjerne oppstartsmenyen der man velger å starte enten Win ME eller Win 2000. Dette må vel være mulig? Har tenkt å reinstallere Win ME og trenger den andre disken med Win 2000 til å ha backup på. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 18. november 2001 Del Skrevet 18. november 2001 Prøv denne kommandoen (med bootdisk) på c: fdisk /mbr Tror den skal fixe det hvis jeg ikke tar feil. Lenke til kommentar
Ravenze Skrevet 19. november 2001 Del Skrevet 19. november 2001 Bare å formatere partisjonen hvor du har win2000. Bootmenyen ligger i en fil som heter boot.ini og den legger seg alltid på C: (der hvor du har winME). etter at du har slettet/formatert win2k partisjonen starter du ME, søker etter boot.ini og redigerer den. Slett linjen som har med "windows 2000" å gjøre. Ganske selvforklarende hva du skal slette der. Ta kopi av boot.ini og legg på en diskett for sikkerhetsskyld men skal ikke gå galt, har gjort det 10-talls ganger selv. Når du restarter kommer ikke boot-menyen opp og du kommer rett inn i ME.. Ravenze Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå