knutinh Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg har titta på asus sin håpløse webside (og enda mer håpløse faq) Maskina mi låste seg (freeze). Deretter nekter den å kjøre POST eller noe som helst. Hovedkortet har en led som viser at det får strøm. Jeg har så koblet fra alt "unødvendig" og sitter igjen med powersupply, prosessor, grafikk og minne. Jeg har tatt inn/ut alle disse, men finner ikke ut hvor feilen ligger. 1)har lys i mobo LED 2)trykker på power-knappen 3)vifter og alt starter men ikke noe "beep", og ikke noe output på skjermkortet. Teorien min er at minne eller prosessor er defekt. Jeg vet ikke hvor langt POST kan gå uten disse? mvh knut Lenke til kommentar
olavr Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Har selv et ASUS hovedkort (P4P800). Mener å huske at det fulgte med et feilsøkingsprogram på CD-ROM jeg fikk med kortet. Forøvrig synes jeg hjemmesida til ASUS er bra, og FAQ'en der er jo kjempegod. Har du funnet rette sida i FAQ: HER Endret 18. februar 2005 av olavr Lenke til kommentar
Tåkelys Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 En kompis fikk noe av de samme problemene, med sitt P4P800-E. Det nektet også å kjøre POST eller noe som helst. Men den stemmen fra hovedkortet sa noe ala, CPU test failed. Sendte både hovedkort og CPU til komplett. Der fant de ut at hovedkortet var ødelagt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå