lamer Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hallo Driver og bygger en PC med AMD 64 bits prosessor - hvilken Linux distro kan dere anbefale slik at jeg får best mulig utbytte av prosessoren? Lenke til kommentar
JBlack Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Gentoo Men du bør være klar over at ikke alle trådløse nettverkskort vil fungere med 64bit. Det kommer av at pga. lovbestemmelser (om muligheten for å ende på uønskede frekvenser osv) så kan ikke hele driveren være åpen kildekode. Derfor er ofte driveren delt i to, med en åpen og en lukket del. For Madwifi så er den lukkede delen, sist jeg sjekket (før jul), ikke tilgjengeli i 64 bits versjon. NdisWrapper, som bruker windowsdrivere, kan jeg ikke tenke meg fungerer. prism54 baserte drivere vil jeg tro fungerer, for der lastes firmwaren opp i selve kortet og skulle være uavhengig av plattformen. En liten snag å være klar over. Selv kom jeg over en Linksys WET54G. Ingen drivere nødvendig, og tar ikke opp kortplass. Perfekt for stasjonære maskiner. Om noen har noen korrekasjoner/oppdateringer til ovenfor, så kom med det. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Kan med glede anbefale FreeBSD 5.3/amd64 . Denne er utrolig stabil, og funker rett og slett dritbra. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Derfor er ofte driveren delt i to, med en åpen og en lukket del. For Madwifi så er den lukkede delen, sist jeg sjekket (før jul), ikke tilgjengeli i 64 bits versjon. Hvis du bygger Madwifi fra CVS fungerer den helt fint med 64-bits-prosessorer. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Bruker Mandrake 10.1 x86_64 her. Funker fett. Eneste ulempe er at du må betale deg inn som silver member for å få tilgang til x86_64 distroen. Lenke til kommentar
genstian Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 Bruker Mandrake 10.1 x86_64 her. Funker fett. Eneste ulempe er at du må betale deg inn som silver member for å få tilgang til x86_64 distroen. gentoo linux http://mirror.gentoo.no/releases/amd64/200...l-2004.3-r1.iso Lenke til kommentar
lamer Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Takker og bukker for alle forslag... Når blir det vei i vellinga.... :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå