Munawar Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Hei jeg vurderer å kjøpe Qtek 9090, men tenkte å rådføre meg med dere før jeg gjør det. Jeg har sett på SE P910i. Palm Tungsten Qtek S100 Jeg vil selv ha tastatur, tror jeg. HAr aldri brukt en PDA/tlf uten tastatur så jeg vet ikke hvordan det er, gammel vane Er det noe annet jeg bør se på? Kamera, mp3 etc er ikke viktgi for meg. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 (endret) Jeg vil selv ha tastatur, tror jeg. HAr aldri brukt en PDA/tlf uten tastatur så jeg vet ikke hvordan det er, gammel vane Det er noe fantastisk dritt å få inn tekst på vanlige PDA'er, så å kjøpe en med tastatur gjør du lurt i. Windows Mobile har jo ikke støtte for norsk tekstgjennkjening, så den eneste skikkelige gode måten å få inn tekst på er ubrukelig i norge. Er jo selvfølgelig mulig å bruke andre måter også, men det krever nøye presisjon og er derfor vanskelig å bruke dersom du er i bevegelse. Endret 18. februar 2005 av Lurifaksen Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Er du ute etter mest utstyr velger du 9090. Det er ikke kjempeforskjeller på 9090 og P910i, men 9090 har bedre tastatur, billigere minnekort, større interntminne, større ram, større skjerm, W-lan, større prosessor+++ Kamera på P910i og 9090 er likt, men 9090 har en videogrense på 15 sekunder, mens P910i ikke har noen grense. P910i er mindre, og er kanskje litt lettere å ha i lommen. Både 9090 og P910i kan du få masse ekstraprogrammer til, men siden 9090 kjører PPC så kan den gjøre litt mer av det en pc kan. For meg så har ikke tastatur noe å si. Jeg syns det går like greit å bruke et virtuelt et som et fysiskt. Men har du brukt en fysiskt tastatur lenge er det kanskje litt vansklig å vende seg til et virtuelt et. S100 eller Palm Tungsten kan jeg ikke så mye om, så der kan jeg ikke gi noen råd. Håper det hjalp Lenke til kommentar
Munawar Skrevet 18. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 18. februar 2005 Takk for svaret. Vet dere hvor jeg kan finne SW for denne pda'en? Kan jeg få gjenkjenning av norsk språk på denne? Kan man oppheve 15 sekunders grensen på video, det er jo ingenting? JEg bestilte den idag tidlig hos idedata.no, gleder meg til å få den. /Munawar Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 JHandango.com har mange programmer til de fleste PDA og lomme-pcene. Ganske sikker på at det er noe til 9090 der også. Det går sikkert an å oppheve 15 sekunders grensen, men da må du sikkert ha et program som gjør det, og som vanlig krever de masse penger for det. En annen ting er å oppdatere den hos forhandleren. Da blir diverse bugs fjernet, og 15 sekundersgrensa forsvinner. Men sjekk på forhånd at den forsvinner. Om mikrosoft ikke syns denne 15 sekunders grensa er dum så har de ikke fikset dette. Hør med idedata først Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå