Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei

Det er mye som tyder på at den er 100% tett nå. Eg føler meg ganske så trygg på det. Eg har også fåt bekrefta at Epoxylimen var grunnen til at den forrige begynte og lekke, for på denne tanken så kommer det ingen ekle lyder når eg hller på varmt vann. Håper på og få flere bilder va den ferdige tanken i løpet av dagen.

det gjenstår som sagt litt med lokket.

Lenke til kommentar

ser flott ut detta. men har to spørsmål. hvorfor 2 pumper? kunne du ikke heller brukt en litt bedre?

og. hvordan er viftene på radiatoren plassert. går varmlufta inn eller ut?

syns det ser ut som om du trenger noen hull til for bedre kjøling, kansje det hjelper på den høye vann tempen...

Endret av eXa
Lenke til kommentar
ser flott ut detta. men har to spørsmål. hvorfor 2 pumper? kunne du ikke heller brukt en litt bedre?

og. hvordan er viftene på radiatoren plassert. går varmlufta inn eller ut?

syns det ser ut som om du trenger noen hull til for bedre kjøling, kansje det hjelper på den høye vann tempen...

Hei takk for tilbakemelidingen.

I begynnelsen på prosjekte så var tanken at eg skulle ha ein pumpe som eg kunne bruke når PCen skulle være stille og en når den trong kjøling. Dette kan ikkje oppnås med 1pumpe etter mine meninger.

Men dette har eg nå got bort i fra pga eg vil få problemer med og får vanne til og gå ut gjennom raddiatoren, den vil gå den letteste vegen og det er gjennom den pumpen som står. Det eg har endt opp med er og kun bruke Eheim 600 som eg plasserer på bunnen av tanken. dette fører til at temerature holder seg sån passe nede, og støyen er så go som 0.

viftene er plassert til og blåse ut gjennom raddiatoren, Eg er kjent med at dette ikkje er den mest effektive løsningen. men det er den eg har valg med tanken på utsene på kassen. tror ikkje eg trenger nokon hull til. Kassen er STOR og har masse luft. eg har også kjørt med og uten lokket uten nokon nevneverdige endringer på temeraturen.

PS: eg liker kritiske tilbakemellinge om ting dere ikkje fårstår. det fører til at eg lærer mer ;)

Endret av lordbiggi
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

JADAJADAJADA!!!

Nå går ting i riktig retning. Etter å på nytt å ha limt sammen tanken så holder den nå tett. Denne gangen brukte eg svart Tech7.

Systemet har vært oppe og gåt i 5dager uten lekkasje.

Slik ser det ut inni

Slik ser systemet ut fra utsiden.

er litt rotete menmen.

temeraturene på CPU har eg fått ned ein del etter at eg la på ny kjølepasta.

den har nå ein load temeratur på ca 45grader.

undet idel så ligger den på 30-35grader.

Det som gjenstår nå er at komplett ska få inn HD-kjøleren, venter spent for om hvor mye denne vil ha innvirkning på temeraturen.

Andre ting som gjenstår er eit drev som eg kan feste 2stk cdrom og 1stk rheobus viftestyring. Er det nokon som har nokon ideer om hovrdan den kan se ut??

kriteriene er at den skal være i tre :p.

håper på mange bra tips:)

Lenke til kommentar
ikke bare det at ytelsen antagelig vil gå opp litt ved å droppe en del 90gradere, men jeg tror det vil se mye bedre ut og!

Det kommer ein del endringer på slangeutlegget når HD-kjøleren kommer.

har du nokon tips om hvilke eg burde kunne fjerne?

Deeet ble nydelig det!  Pent treverk.. 

Takk

bra jobba! den fungerer jo som bord også 

var ein del av meningen det. :yes:

Endret av lordbiggi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...