aeinstein Skrevet 11. mars 2005 Del Skrevet 11. mars 2005 Det hørtes vilt ut! uff. Jaja. Det er sikker HW-feil. Lenke til kommentar
Conan_Warrior Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Off!.. Synd at slikt sjer! Du burde sende en mail til bedriften du kjøpte den av å spør om du kan fø et nytt hovedkort.. Si at du satt sammen pc'en akkurat som det stod i manualen men så ville den ikke starte Prøv det Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 Off!.. Synd at slikt sjer! Du burde sende en mail til bedriften du kjøpte den av å spør om du kan fø et nytt hovedkort.. Si at du satt sammen pc'en akkurat som det stod i manualen men så ville den ikke starte Prøv det Ikke gjør dette uten at du faktisk har gjort dette! Liker ikke folk som gjør slike ting! Men hvis du har gjort det, go for it! Da skal de egentløig gi deg nytt hovedkort! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 (endret) edit: ok du fant problemet uansett, ser bra ut men ver så snill å bruk i steden for linker. Endret 12. mars 2005 av Rykende_Kaffe Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 12. mars 2005 Del Skrevet 12. mars 2005 OOOOOOPS Okey!! 1stk Brent hovedkort:) http://home.no/thecribeik/OOPS.JPG http://home.no/thecribeik/OOPS2.JPG Problemet statet med at den stoppet etter 4-5sec. grunnen til dette var antakelig at kjøleren ikkje satt godt nokk nede på CPUen. da dette ble fikset så kom det eit nytt problem. nå ville den ikkje starte i det heletatt. etter prøving og feiling fant eg ut at når eg fjernet den den 4pins kontakten som står på siden av prosessoren så fikke eg start på hovedkorte men, hardisken startet ikkje. Eg konsaterte da at hovedkorte var gåent. men for og være sikker på at dei ikkje var prosessoren. så fjærnet eg den og ram slik at det var kun hovedkorte. Det som skjedde da var flammer ut av plassen dær prosessoren skal stå. Eg liker flammer men ikkje DÆR!!! Men eg har sendt om og få det retunert til Komplett.no så eg for se kæ det blir til. CPUen hart eg levert til ein lokal databutikk for og skjekke om det er liv i den. noko eg trur det er fordi den ser nokså fin ut. har opplevd akkurat det samme selv, og vet hvor fortvilende det er kondolerer Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 15. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 15. mars 2005 JAJA Det fikser seg. Prosessoren er også ærklært ubrukelig. Nå er den på vei til Multicom, og HK er på vei til komplett.. Har god tru på at dette kommer til og ende godt. det er muligt det kommer ein update om tankene mine rundt noko som eg kan feste opp dei optiske delene.(DVD, CD). Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 19. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 19. mars 2005 Hei.. Sitter og venter på svar fra komplett og multicom. ut i fra det eg har fåt forståelse for når eg har snakket med dei så skal det ikkje føre til noko problem og få retunert eit nytt produkt. Har i dag moddet ferdig tanken har borret eit hull i lokket for strømmkabele til pumpen også har eg også lagt ein pakning under lokket. eg må si meg MEGET fornøyd med resultatet. http://home.no/thecribeik/TANK.JPG http://home.no/thecribeik/TANK2.JPG Har forresten eit spørsmål. kjøpet nokon le`s på Clas olson. Hvordan kan eg koble disse til uten og sprenge pæren. det ser ut som om dei tåler 3.3V? Lenke til kommentar
nree Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Gleder meg til neste update, håper det går bra med hovedkortet ditt og prosessoren. Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 20. mars 2005 Del Skrevet 20. mars 2005 Den tanken ble fin! Hvor mange LEDs skal du koble på? Du kan seriekoble 2 LEDs på 5V, eller 4 på 12V. Hvis du kobler 2 på 5V kommer de til å lyse litt svakere enn de skal, men hvis du kobler 4 på 12V lyser de fint. Du kan og bruke en passende motstand hvis du ikke skal ha så mange LEDs. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 29. mars 2005 Forfatter Del Skrevet 29. mars 2005 WEEEEE!!!!! Fikk mail i dag fra komplwtt og multicom. komplett sa: Erstatning for defekt hovedkort fra RMA xxxxxxxxxxx:) Multicom sa: Byttet CPU utelukkende basert på kundes forklaring:) Så nå ser eg lysere på livet igjen og håper på og ha ein oppstart av Pcen nærmere helgen, Så sant ram og Skjermkort ikkje er fucket. Av andre ting så har eg bestillt ein 20"lcd skjerm fra dell (2001FR) Denne skal nok passe bra på toppen av kassen. Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 4. april 2005 Forfatter Del Skrevet 4. april 2005 Nå sviver den!!!! kommer tilbake med bilder og slikt i morgen... foreløpige idel er CPU: 41 GPU: 39 Dette virker for meg litt varmt... er det nokon som er uenige??? Det positive er at det nesten ikkje finnest støy lenger. kun ein svak summing fra hardisken. men denne kommer til og forsvinne så fort eg får HD-kjøler. Lenke til kommentar
sigen Skrevet 4. april 2005 Del Skrevet 4. april 2005 (endret) Gratulerer! Bra at du fikk det til nå! Synes de temperaturene var litt høye ja, siden du har såpass vannkjøling, og jeg har et vanlig Chieftec Dragon midi-tower, med 2 x 80mm + 1 x 92mm vifte, og jeg har CPU-temp. på 44 grader, med 92mm-vifta på laveste hastighet. bra at noen er glad for at pc`en er stille, jeg synes min bråker litt. *Misunnelig* EDIT: Liten leif Endret 4. april 2005 av sigen Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 5. april 2005 Forfatter Del Skrevet 5. april 2005 Takker. Eg tror kanskje grunnen til den høye temeraturen er at det ligger mye luft i raddiatoren. Men under testing så ble det oppdaget ein litten lekkasje i tanken:( trolig skylles dette at vannet har ein høyere temeratur ein den eg har testet med. nokon som har eit tips om noko tetningsmiddel som ikkje bryr seg så mykje om temeraturendringer??? Blir desverre ikje noko bilder i dag alikevell pga at eg nå har demontert det. Lenke til kommentar
nree Skrevet 5. april 2005 Del Skrevet 5. april 2005 (endret) --- Slettet på grunn av ønske fra trådstarter --- Endret 5. april 2005 av goggen90 Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 7. april 2005 Forfatter Del Skrevet 7. april 2005 Hei. det eg sliter med nå er og få tanken tett. det drypper litt nede i det ene hjørnet. er det nokon som har noko tips til eit bra tetningsmiddel som limer seg til glass og tåler temeratur? Lenke til kommentar
nree Skrevet 7. april 2005 Del Skrevet 7. april 2005 Hei. det eg sliter med nå er og få tanken tett. det drypper litt nede i det ene hjørnet. er det nokon som har noko tips til eit bra tetningsmiddel som limer seg til glass og tåler temeratur? Silikon ? Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 12. april 2005 Forfatter Del Skrevet 12. april 2005 (endret) VI PRØVER IGJEN!!! Den gamle tanken bll aldt for stygg etter utallige forsøk for og få den tett. Slik ble den gamle tanken:) eit til Grunnen som gjør at den ikkje blir tett er sanynligvis at Epoxy ikkje tåler temeratur. noko som gjør at den sprikker. Eg har derfor godt i innkjøp av meir plexi:) tanken har eg planer om og gjøre ferdig i løpet av denne veka. Tanken blir endret litt. tykkelsen er økt til 15mm:) dette fører til at tetningsflaten blir større. Eg skal bruke klar Teck7 for liming. utløpet av tanken er plassert lenger nede på tanken. Forskjellen mellom dei to eit til Det eg startet med var og måle opp hvor eg skal båre hull. Bilde Eg har i dag også vert sjå min lokale rørlegger der eg fikk båret og gjennget hull til niplene. I morgen er planen å båre hull, og kanskje lime sammen. Endret 12. april 2005 av lordbiggi Lenke til kommentar
sigen Skrevet 12. april 2005 Del Skrevet 12. april 2005 Ser bra ut dette, lykke til med den nye tanken, håper den blir bedre enn den forrige Lenke til kommentar
lordbiggi Skrevet 14. april 2005 Forfatter Del Skrevet 14. april 2005 Ja Nå har eg skrudd sammen tanken. Det ble gjort på ein litt annen måte nå med fleire skruer. under testing vad kaldt vann så var det ingen lekkasjer. men når eg tok opppi litt varmere vann så begyntet det og boble ut litt vann heilt i toppen av tanken Årsaken til dette var at det ikkje var noko press på skøyten der. så etter å ha tatt og skrudd til litt på alle skruene så ser det nå heilt tett ut Det som gjenstår nå er å skru i eit par skruer i toppen. også lage til lokket. på lokket denne gangen så blir det ikkje noko påfyllingshull. tanken er at eg skal kunne ta av heile lokket ganske enkelt. Slik ser tanken ut nå. Tanken Ser at blitzen fører til at det ser kvit ut i kantene. men det er feil. den er blank og fin. Lenke til kommentar
SnittLeif Skrevet 14. april 2005 Del Skrevet 14. april 2005 Og den er helt 100% tett nå, får vi håpe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå