Gå til innhold

Løst - WLan kommer på nettverk, men ikke internett

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det som gjorde at jeg kom meg på internett var rett og slett at jeg slettet det trådfaste nettet fra Network instillingene.. Hvorfor det fikset ting, aner jeg ikke.. sikkert en konflikt.

Kanskje fordi routingen til de to nettverksgrensesnittene krysset hverandre, altså begge får default route eller routing til samme subnet/ip-range.

Det skal forresten være nok å bruke routeren til ADSL-modemet, som navneserver!

ndiswrapper er veldig lett å ordne med mindre noe går galt når du skal kompilere modulen/userspace-programmet.

Lenke til kommentar
Neste prosjekt nå er å få til wlan med den stasjonære og.. tror det trengs ndiswrapper der, siden jeg mistenker kortet for ikke å være støttet av bl.a. prism54.

Hvilket kort er det? Det finnes andre drivere enn Prism54, vet du. ;)

Det er et ASUStek kort.. Marvell Libertas brikke.. w8300 tror jeg.. Har fått det til via ndiswrapper nå, og har begge maskiner på wlan. Herrlig å være kvitt kablene!

Dersom det skulle finnes drivere, eller andre måter å gjøre det på så er jeg interessert! Har også gjordt dette nå i et SuSE som er 32-bit, og ikke 64-bit. Men såvidt jeg vet er det vel ikke drivere å anskaffe til 64-bit for Libertas brikkesett??

mvh

Escariot

Lenke til kommentar
Neste prosjekt nå er å få til wlan med den stasjonære og.. tror det trengs ndiswrapper der, siden jeg mistenker kortet for ikke å være støttet av bl.a. prism54.

Hvilket kort er det? Det finnes andre drivere enn Prism54, vet du. ;)

Det er et ASUStek kort.. Marvell Libertas brikke.. w8300 tror jeg.. Har fått det til via ndiswrapper nå, og har begge maskiner på wlan. Herrlig å være kvitt kablene!

Dersom det skulle finnes drivere, eller andre måter å gjøre det på så er jeg interessert! Har også gjordt dette nå i et SuSE som er 32-bit, og ikke 64-bit. Men såvidt jeg vet er det vel ikke drivere å anskaffe til 64-bit for Libertas brikkesett??

mvh

Escariot

Nå som det likevel fungerer, er det liten grunn å rote etter nye drivere. ndiswrapper støtter såvidt jeg vet 64-bits drivere, men det forutsetter at du klarer å skaffe en 64-bits driver for windows...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...