CS_Empty Skrevet 17. februar 2005 Del Skrevet 17. februar 2005 PCen slår seg helt av og piper lavt høyt lavt høyt osv (-_-_-_-_-), uten å stanse (med mindre jeg kutter strømmen, selvsagt) Specs: 300W Fortron/Source Abit NF7-S 2.0 1024mb corsair value AMD athlon xp 2800+ 2*120gb seagate (hadde kun 1 av harddiskene da problemet startet) Sapphire radeon 9600pro Asus DVD-leser Aopen CD-brenner Har egentlig ingen anelse hvor problemet kan ligge Lenke til kommentar
amarios Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 har du overklokket den? skjer det samme hos meg hvis jeg prøver å overklokke for mye, det er bare å ta ut strømmen,og la den være ute i ca.1 minutt. Så når du slår på maskinen igjen så hold inne shift på tastaturet. (skal stå i manualen til hk hva de forskjellige pipene betyr og hva man må gjøre) Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Jeg fikk slik brannbil lyd når jeg skulle starte min pc noen ganger. Da var det noe galt med minne portene på hovedkortet, jeg sendte inn hovedkortet, fikk nytt, og ble kvitt problemet. Lenke til kommentar
Dahl Skrevet 18. februar 2005 Del Skrevet 18. februar 2005 Dette kan nok skyldes at CPU-en blir for varm. Fungerer alle viftene? Lenke til kommentar
CS_Empty Skrevet 19. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2005 Har ikke overklokket nei.. Men.. Satser vell på ny CPU vifte? Har en som skal vere god nok, men den oser ikke akkurat av kvalitet.. Løgnspekifikasjoner er det nok av. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 19. februar 2005 Del Skrevet 19. februar 2005 (endret) Jeg har hatt det samme problemet, det løste jeg ved å snu kjøleblokka(?!) den store sølvfarga dingsen på hovedkortet, snudde den ikke opp ned men vridde den 180 grader EDIT: Om du prøver gjør du det på eget ansvar, jeg fikk hjelp av en kompis Endret 19. februar 2005 av notalive Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Har akkurat det samme hovedkortet som deg, har AKKURAT det samme problemet. Hva er kjøleblokka? kan du forklare litt nermere? noen andre som har løst dette problemet? er FORFERDELIGT plagsomt, skjer fleire gonger til dagen, pcen funker knapt nok. Lenke til kommentar
notalive Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det er prosessorkjøleren jeg mener, husket ikke navnet Lenke til kommentar
notalive Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 Ble stille her, fått det til...? Lenke til kommentar
CrazyD Skrevet 25. februar 2005 Del Skrevet 25. februar 2005 (endret) Beep Codes for ABIT AWARD BIOS Motherboards One beep - board is working fine One long beep then machine shuts down - faulty, improperly installed or missing CPU 1 short(Beep) System booting is normally 2 short(Beep) CMOS setting error 1 long - 1 short(Beep) DRAM ERROR 1 long - 2 short(Beep) Display card or monitor connected error 1 long - 3 short(Beep) Keyboard Error 1 long - 9 short(Beep) ROM Error Long(Beep) continuous DRAM isn't inserted correctly Short(Beep) continuous POWER supply has a problem A two-tone siren, generally caused by overheating or out of specification voltages ser ut som det er et varmeproblem ja. Sjekk at CPU viften/kjøleren går og at den er stor nok for den CPU'en (Til du som lurer på hva kjøleblokka er, her et enkelt eksemplar av en kjøler m/viftekomplett.no) *edit* oops ..ser ut som dette var noen dager siden..my bad Endret 25. februar 2005 av CrazyD Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå